اخبار روز

مشکلات توزیع کارت سوخت در شرکت ملی پست! /جزئیات

به گزارش پی ام آپ، طی روزهای اخیر خبری مبنی بر جا گذاشتن تعداد زیادی کارت سوخت در شرکت ملی پست منتشر شد و معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست نیز موضوعات مختلفی را در این زمینه موثر دانست و به آدرس اشتباه و مشکل پرداخت هم اشاره کرد.

محمد احمدی، معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست، درباره علت باقی ماندن تعداد زیاد کارت سوخت در شرکت پست توضیح داد: در زمینه کارت سوخت مشکلات متعددی داریم که اولین آن این است که از نظر فرآیند، دو مشکل وجود دارد. اولاً مشخص است که بسیاری از آدرس هایی که باید روی کارت سوخت نوشته شود مشکل دارند و عملاً امکان توزیع صحیح بسته ها برای ما وجود ندارد.

وی افزود: دوستان سامانه کارت هوشمند سوخت نیز از این مشکل مطلع هستند که دلایل متعددی دارد. یکی از دلایل این است که نامه ها از پایگاه داده گرفته نمی شوند و کد پستی استاندارد بر اساس ارتباط وب سرویس با داده های پستی شما است. اگر این مشکل در فرآیند ایمیل های دیگر ایجاد شود، بیشتر خطاهای تصحیح آدرس به خودی خود حل می شود. بنابراین برخی از پیام ها به دلیل عدم اتصال به وب سرویس دارای آدرس اشتباه هستند.

احمدی بیان کرد: این اتفاق به دلیل اینکه کارت سوخت در طول سال به دلیل مشکلاتی تولید متعادلی ندارد، اکنون درخواست ها و سفارشات گرفته می شود و بعد دو سه ماه متوقف می شود و سپس تعداد زیادی از آن درخواست ها تولید می شود.سال گذشته، تقریباً از سپتامبر تا تقریباً ژانویه، Correos کمترین شماره کارت سوخت را دریافت کرد. در برخی از ماه ها این مقدار کم بود، اما به عنوان مثال در ماه های بهمن و اسفند این ارقام به 700000 محموله رسید. لذا این بحث دو ایراد دارد.

معاون فنی و بازرگانی اداره کل پست کشور در ادامه سخنان خود توضیح داد: اولاً به دلیل اینکه چندین آدرس دارای خطا هستند، حجم ایمیل هایی با آدرس نادرست در سیستم ما به یکباره افزایش می یابد و نکته دوم اینکه، زیرا بین زمان درخواست و تولید و تحویل کارت به اداره پست ایجاد می شود. در همین حین برخی از دارندگان کارت جابجا می شوند و در نتیجه آدرس ها تغییر می کند.

اضافه شد: دلیل اصلی افزایش حجم ایمیل ها در باجه های معلق همین دو نکته است. اما مهمتر از آن چند چالش دیگر اضافه شده است که یکی از آنها افزایش قیمت کارت سوخت است. مبلغ دریافتی کارت سوخت 10 هزار تومان بود که بر اساس مصوبه ای که در پایان سال گذشته اتفاق افتاد به 100 هزار تومان تبدیل شد، بنابراین یکی از مشکلاتی که با آن مواجه شدیم همین مشکل بود زیرا چالش مردم به عنوان مصرف عامل این بود. مقابله با همکارانمان

وی تصریح کرد: به همین دلیل جلسات مستمری با پروژه کارت هوشمند سوخت و سایر متولیان داشتیم که باعث افزایش حجم ایمیل ها در کنتورهای معلق می شود و باید راهکارهای اجرایی و عملیاتی داده شود، البته راهکارهایی نیز داده شد. می توان به موضوع اصلاح روند ثبت اقامتگاه مبدا اشاره کرد.

وی ادامه داد: در واقع سیستم های ما ابتدا زمانی که خودروهای شماره گذاری شده جدید کارت سوخت خود را از مبدا صادر می کنند یا کسانی که به دنبال ثبت نام کارت سوخت المثنی هستند، قبل از اینکه بر اساس اظهارات شخص آدرسی گرفته شود، باید صحت آن را تایید کنند. پایگاه اطلاع رسانی آدرس های پستی و یا حتی در مواردی که خوداظهاری وجود دارد از خدمات شناسایی موقعیت مکانی اداره کل پست کشور استفاده کنید تا مطمئن شویم مصرف کنندگان در آدرسی که اعلام می کنند حضور دارند.

احمدی درخواست دوم را با انجام شناسایی محل و نشانی صحیح افراد عنوان کرد و ادامه داد: موضوع دیگر پرداخت است که روند توزیع کارت سوخت را با چالش مواجه کرده و یا حتی زمانی که به شمارنده های انتظار، به دلیل این مشکل این است که پرداخت بیشتر طول می کشد، بنابراین یک صف ایجاد می شود و در نهایت نارضایتی پست را فرا می گیرد.

اضافه شد: تقاضا داریم این مبلغ از قبل دریافت شود تا چالش مشابهی برای ما نباشد. همچنین با توجه به اینکه به شماره صاحبان مرسوله دسترسی نداریم، به گیرندگان پیام دهید مبنی بر جا گذاشتن کارت سوخت در دفاتر و به آدرس ارسال کنید.

معاون فنی و بازرگانی اداره کل پست کشور در پایان گفت: این امر باید توسط سامانه هوشمند کارت سوخت یا سایر دستگاه های مسئول مدیریت شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا