دانستنی ها

خواص شگفت انگیز نوشیدن جوش شیرین

ایجاد تغییرات در رژیم غذایی و سبک زندگی و ورزش منظم تر راه های اثبات شده ای برای کمک به کاهش وزن و حفظ آن برای همیشه است.

به گزارش سلامت نیوز؛ یکی یک راه معمول برای کاهش وزن نوشیدن جوش شیرین است که اعتقاد بر این است که چربی سوزی را افزایش می دهد و به کاهش وزن اضافی کمک می کند. با این حال، این می تواند باعث انواع مشکلات سلامتی شود که می تواند بر کیفیت زندگی شما تأثیر منفی بگذارد.

یکی یک راه معمول برای کاهش وزن نوشیدن جوش شیرین است که اعتقاد بر این است که چربی سوزی را افزایش می دهد و به کاهش وزن اضافی کمک می کند. با این حال، این می تواند باعث انواع مشکلات سلامتی شود که می تواند بر کیفیت زندگی شما تأثیر منفی بگذارد. بنابراین درک علم پشت افزودن جوش شیرین به رژیم کاهش وزن می تواند به شما کمک کند این کار را به روشی ایمن و سالم انجام دهید.

تئوری جوش شیرین برای کاهش وزن

جوش شیرین یا بی کربنات سدیم یک محصول خانگی است. اخیراً تئوری هایی در مورد تأثیر بالقوه جوش شیرین بر کاهش وزن مطرح شده است. این تئوری ها نشان می دهد که جوش شیرین ممکن است با تأثیر بر هضم و متابولیسم باعث کاهش وزن شود.

اعتقاد بر این است که جوش شیرین اسید معده را خنثی می کند تا نفخ را کاهش دهد و هضم را تسریع کند، که می تواند به ظاهر لاغرتر و کاهش وزن منجر شود. با این حال، توجه به این نکته مهم است که شواهد بیشتری برای حمایت از توانایی های بالقوه کاهش وزن جوش شیرین مورد نیاز است.

می تواند عملکرد ورزشی را بهبود بخشد

برخی تحقیقات نشان می دهد که جوش شیرین به عنوان یک بافر در برابر تجمع اسید لاکتیک در عضلات به دلیل ورزش شدید عمل می کند. اسید لاکتیک یک ماده شیمیایی است که توسط بدن تولید می شود و باعث خستگی و درد عضلانی در حین فعالیت بدنی می شود. پتانسیل جوش شیرین برای کاهش اسید لاکتیک ممکن است به شما کمک کند بدون اینکه عضلات شما خسته شوند، ورزش طولانی تر یا شدیدتر انجام دهید. همچنین می تواند تعداد کالری سوزانده شده را افزایش دهد که به طور غیر مستقیم به تلاش های کاهش وزن شما کمک می کند.

همانطور که قبلا ذکر کردیم، جوش شیرین می تواند به خنثی کردن اسید معده برای کمک به هضم و کاهش نفخ کمک کند. بهبود هضم می تواند به بدن کمک کند غذا را سریعتر جذب و دفع کند، که می تواند این تصور را به شما بدهد که در حال کاهش وزن هستید.

کاهش نفخ همچنین می تواند به شما کمک کند لاغر شوید و احساس کنید وزن کم کرده اید. اثرات بالقوه جوش شیرین بر روی هضم به کاهش چربی که یک عنصر مهم در کاهش وزن اضافی است، گسترش نمی یابد.

تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد نوشیدن جوش شیرین می تواند سطح pH بدن را تغییر داده و آن را قلیایی تر کند. این ممکن است پیروی از تئوری رژیم قلیایی را برای افراد آسان تر کند، که نشان می دهد کاهش سطح pH بدن می تواند چربی سوزی را بهبود بخشد. مهم است که به یاد داشته باشید که بدن به طور کلی pH را به تنهایی تنظیم می کند و تأثیر تغییرات رژیم غذایی بر این تعادل حداقل است.

به طور بالقوه می تواند به کنترل اشتها کمک کند

برخی از افراد ادعا می کنند که نوشیدن جوش شیرین به آنها کمک می کند تا مدت طولانی تری احساس سیری کنند یا اشتهای آنها را کاهش می دهد. با این حال، در حال حاضر هیچ مدرک علمی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد و ممکن است تصور شود که این احساس سیری را می توان به اثر دارونما نسبت داد.

جوش شیرین سرشار از سدیم است که در صورت مصرف بیش از حد می تواند تعادل الکترولیت را در بدن شما مختل کند. عدم تعادل الکترولیت می تواند باعث سردرد، خستگی و ضعف عضلانی شود و در موارد شدید می تواند تهدید کننده زندگی باشد. افراد مبتلا به بیماری کلیوی، فشار خون بالا یا بیماری قلبی باید به این عارضه جانبی بالقوه توجه داشته باشند زیرا بدن آنها در مدیریت سدیم اضافی دچار مشکل است.

آلکالوز

خوردن جوش شیرین برای تغییر PH بدن می تواند منجر به آلکالوز شود، وضعیتی که در آن بدن بیش از حد قلیایی می شود. علائم آلکالوز ممکن است شامل تهوع، استفراغ، لرزش دست و اسپاسم عضلانی باشد. همچنین در صورت عدم درمان می تواند باعث تشنج شود.

مشکلات مربوط به گاز

نوشیدن جوش شیرین می تواند باعث افزایش تولید گاز شود که می تواند منجر به نفخ و آروغ شود. این وضعیت ذاتاً خطرناک نیست، اما می تواند ناراحت کننده و شرم آور باشد. به خصوص در محیط های اجتماعی. با این حال، اگر گاز اضافی به دام بیفتد و نتوان آن را دفع کرد، می تواند باعث پارگی معده و تهدید کننده زندگی شود.

تداخل با داروها

جوش شیرین ممکن است با انواع داروها از جمله داروهای تجویزی و بدون نسخه (OTC) تداخل داشته باشد و بر جذب و اثربخشی آنها تأثیر بگذارد. افرادی که از داروها برای بیماری های مزمن استفاده می کنند، ابتدا باید با پزشک خود در مورد استفاده از جوش شیرین صحبت کنند تا از بروز هر گونه عارضه ای جلوگیری کنند.

افزایش خطر برای برخی شرایط سلامتی

مصرف منظم مقادیر زیاد جوش شیرین ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری ها، به ویژه مشکلات قلبی یا کلیوی را افزایش دهد. این به دلیل محتوای سدیم بالای بیکینگ پودر است. این می تواند فشار خون را افزایش دهد و فشار بیشتری بر کلیه ها و قلب وارد کند.

چگونه بدون نوشیدن جوش شیرین وزن کم کنیم؟

اگرچه ممکن است متوسل شدن به یک راه حل «آسان» برای خلاص شدن از شر چربی های اضافی بدن وسوسه انگیز باشد، کاهش وزن پایدار نیاز به رویکردی جامع تری دارد. ایجاد تغییرات در رژیم غذایی و سبک زندگی و ورزش منظم تر راه های اثبات شده ای برای کمک به کاهش وزن و حفظ آن برای همیشه است. بیایید نگاهی دقیق تر به چگونگی کاهش وزن با استراتژی های سالم بیندازیم.

یکی یکی از مهم ترین اقداماتی که می توانید برای کاهش وزن انجام دهید، تنظیم رژیم غذایی است. مهم است که در صورت امکان روی غذاهای فرآوری نشده تمرکز کنید، از جمله:

– میوه و سبزیجات بیشتری بخورید

– روی خوردن پروتئین های بدون چربی بیشتر مانند سینه مرغ، تخم مرغ و ماهی تمرکز کنید

– از غلات کامل مانند کینوا یا برنج قهوه ای در وعده های غذایی خود استفاده کنید

همچنین باید به اندازه سهم خود توجه کنید تا به شما در مدیریت کالری دریافتی و ایجاد کسری که برای کاهش وزن نیاز دارید کمک کند.

-می توانید این کار را با استفاده از بشقاب ها و کاسه های کوچکتر، یادگیری تشخیص علائم گرسنگی و اطمینان از اینکه وعده های غذایی شما مملو از مواد مغذی است که برای مدت طولانی تری شما را سیر نگه می دارند، انجام دهید.

فعالیت بدنی را افزایش دهید

علاوه بر تنظیم رژیم غذایی، افزایش فعالیت بدنی برای کاهش وزن پایدار نیز مهم است. فعالیت بدنی نه تنها متابولیسم شما را افزایش می دهد، بلکه به شما کمک می کند کالری بسوزانید و چربی از دست بدهید و در نتیجه ظاهری لاغرتر داشته باشید.

سعی کنید هر هفته حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی متوسط ​​یا 75 دقیقه فعالیت شدید انجام دهید. این کار را می توان با استفاده از انواع تمرینات مانند دویدن، پیاده روی، پیلاتس و شنا انجام داد. همچنین توصیه می شود برای داشتن مفاصل و عضلات قوی حداقل دو جلسه تمرین مقاومتی را در برنامه تمرینی هفتگی خود بگنجانید.

بسیاری از مردم برای یافتن زمانی برای ورزش کردن تلاش می کنند. اما راه های آسان زیادی برای افزایش حرکات در طول روز وجود دارد تا به شما کمک کند کالری بیشتری بسوزانید.

این استراتژی ها عبارتند از:

-به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید

– در صورت امکان پیاده روی یا دوچرخه سواری به محل کار بروید

– هنگام خرید بیشتر حرکت کنید

همه این فعالیت‌ها به کالری‌های NEAT یا کالری‌های فعالیت غیرورزشی شما اضافه می‌کنند، که برای کاهش وزن پایدار بدون ورزش شدید ضروری هستند.

تنظیم سبک زندگی

یکی یکی دیگر از عناصر مهم و اغلب نادیده گرفته شده کاهش وزن داشتن یک سبک زندگی سالم است. این روال فراتر از بهبود رژیم غذایی و افزایش دفعات تمرین است.

همچنین باید شامل موارد زیر باشد:

اولویت خواب با کیفیت برای کمک به کاهش هوس و تعادل هورمون ها

– مدیریت استرس برای جلوگیری از افزایش کورتیزول، که می تواند به افزایش وزن کمک کند

اتخاذ رویکرد تغذیه آگاهانه

– آب کافی بنوشید

– سرکه سیب یا آب لیمو را به آب گرم اضافه کنید تا یک نوشیدنی مغذی داشته باشید

ایجاد این تغییرات کوچک اما پایدار به شما کمک می کند تا سبک زندگی سالم و ثابتی داشته باشید و به اهداف کاهش وزن خود برسید.

چه زمانی باید در مورد وزن خود با پزشک مشورت کنید؟

در حالی که همیشه لازم نیست در مورد کاهش وزن با پزشک خود مشورت کنید، مهم است که بدانید در کدام شرایط ممکن است به توجه حرفه ای نیاز باشد.

توصیه می شود در صورت رعایت موارد زیر با پزشک خود وقت ملاقات بگیرید:

– تغییرات وزن قابل توجه و نامطلوب

-در کنترل وزن با وجود تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی مشکل دارد

– تشخیص بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون یا کلسترول بالا

علائم اختلال خوردن مانند محدودیت شدید کالری، پرخوری و پاکسازی، یا وسواس فکری به غذا و تصویر بدن

– کاهش قابل توجه کیفیت زندگی به دلیل مشکلات وزن

تجربه این مشکلات ممکن است نشان دهنده یک بیماری زمینه ای جدی باشد که برای بهبود کیفیت زندگی و جلوگیری از عوارض بعدی نیاز به درمان حرفه ای دارد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا