اخبار روز

خبر خوب برای مبتلایان به آسم شدید

به گزارش بازتاب آنلاین، محققان دریافتند که کورتیکواستروئیدها ترشح دو فاکتور رشد خاص FGF و G-CSF را در سلول های اپیتلیال ریه بیماران مبتلا به آسم شدید افزایش می دهند.

ایسنا در بیانیه‌ای نوشت: فاکتورهای رشد مانند این معمولاً عملکردهای مهمی را انجام می‌دهند، اما در این مورد، تیم متوجه شد که آنها اثرات داروها را مسدود می‌کنند.

رینولد پانتیری جونیور، نویسنده این مطالعه گفت: ما معتقدیم که این پاسخ توضیح می دهد که چرا بیماران مبتلا به آسم شدید به چنین درمان های مرسوم پاسخ نمی دهند.

این تیم می گوید نتایج نشان می دهد که در بیماران مبتلا به آسم شدید، مسیرهای سیگنال دهی سلولی مختلف فعال می شود که در نهایت منجر به شکست دارو می شود. پس از شناسایی مشکل، تیم راه حلی را آزمایش کرد که می تواند عملکرد را بازیابی کند. در آزمایش‌هایی که روی موش‌ها انجام شد، محققان این عوامل رشد را قبل از تجویز کورتیکواستروئیدها مسدود کردند و دریافتند که این داروها دوباره در معکوس کردن التهاب مؤثر هستند. این یافته ممکن است راه های جدیدی را برای درمان بیماران مبتلا به آسم شدید باز کند.

پانتیری گفت: “مطالعه ما مکانیسم احتمالی را کشف کرده است که توضیح می دهد چرا بیماران مبتلا به آسم شدید به درمان های مرسوم پاسخ نمی دهند.”

اگر بتوانیم رویکردهای درمانی جدیدی را کشف کنیم که مستقیماً بر این مکانیسم تأثیر می گذارد، ممکن است بتوانیم حساسیت استروئیدی را بازیابی کنیم و نتایج را بهبود بخشیم.

۲۳۳۲۱۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا