اخبار روز

وام 900 میلیون تومانی رایگان با سود 8 درصد!

تاکسی برقی | در خب خب خودرو محسن مع مع حم حم تر تر تر پ پ پ پ پ پ پ ز تو دو شهرد شهرد بر تسهی ت برقی برقی ر ر د دستگ دستگ دستگ دستگ دستگ دستگ دستگ دستگ دستگ دستگ دستگ دستگ دستگ دستگ اکسی برقی به ناوگان حمل‌ونق عمومی پایتخت افزوده است که کار می‌کند.

اعطای وام رایگان به رانندگان برای خرید تاکسی برقی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کلانشهر تهران در این خصوص تاکید کرد: هزینه واردات هر خودرو برقی از محل درآمدهای پیش بینی شده در ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر تامین می شود.

به گفته آقای هرمزی و بر اساس توافق شهرداری و دولت، 10500 دلار آمریکا از هزینه واردات هر تاکسی برقی از محل درآمدهای موضوع ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر تخصیص می یابد. همچنین مبلغی در قالب وام بلاعوض به رانندگان تعلق می گیرد تا در عمل هزینه خرید تاکسی برقی برای رانندگان کاهش یابد.

وی افزود: هر زمان که مبلغ مورد نظر برای خرید تاکسی های برقی به طرف های چینی پرداخت شود، بخشی از هزینه هر خودرو توسط دولت تامین می شود. به گفته کمیسر حمل و نقل و ترافیک شهرداری کلانشهر تهران، مابقی هزینه نیز با پیش پرداخت 200 تا 250 میلیون تومانی از راننده به صورت وام با سود معقول تامین می شود.

به گفته وی، این شرایط جدید مانند گذشته اعمال می شود: برای تحویل تاکسی های برقی باید به هر راننده 900 میلیون تومان وام با سود 8 درصد و بازپرداخت 5 ساله اعطا شود. با توجه به تعهد دولت به حمایت از کاهش مصرف سوخت فسیلی و کمک به افزایش استفاده از انرژی های پاک، شهرداری و دولت توافق کردند که بخش قابل توجهی از این تسهیلات یعنی تقریباً 10500 دلار به عنوان وام بلاعوض در نظر گرفته شود. تاکسی برقی و مابه التفاوت قیمت کل واردات و پرداخت اولیه رانندگان و مبلغ پرداختی دولت نیز باید به عنوان تخفیف به رانندگان پرداخت شود.

هرمزی به در نظر گرفتن روش دیگری برای تحویل تاکسی های برقی تولید داخل به رانندگان اشاره کرد و گفت: بر اساس توافقات موجود بین شهرداری و وزارت حراست تا پایان سال جاری باید 27 هزار و 500 دستگاه تاکسی از طریق تولید مشترک یا واردات از خودروی داخلی تولید شود. تولیدکنندگان ناوگان حمل و نقل عمومی را گسترش دهند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا پایان سال 1403 شاهد واردات و تحویل 27 هزار و 500 دستگاه تاکسی برقی دیگر باشیم که طبق توافق شهرداری با یک شرکت چینی قرار است وارد ایران شوند.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران با اشاره به ثبت نام 700 راننده تاکسی برای خرید تاکسی برقی، خواستار جایگزینی تاکسی های برقی با تاکسی های فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی از سال سوم شد. اردیبهشت ماه 1403 از ثبت نام 1000 متقاضی تاکسی برقی در مرحله اول خبر داد. هرمزی با اشاره به ابلاغ مناقصه مراحل بعدی با ظرفیت بالاتر، گفت: تاکسیرانی برای ثبت نام در مناقصه خرید تاکسی برقی به ساختمان اصلی سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند.

وی در خصوص توسعه جایگاه های شارژ خودروهای برقی نیز توضیح داد که به موازات برنامه ریزی برای واردات و تولید تاکسی های برقی، شهرداری تهران نیز اقدامات لازم را برای توسعه جایگاه های شارژ خودروهای برقی با همکاری شرکت مپنا تا گلوگاه های این منطقه در تهران به سرعت برطرف شود

به گفته آقای هرمزی، این موضوع باعث می شود تا شهروندان عادی علاوه بر رانندگان تاکسی بتوانند به راحتی خودروهای برقی را خریداری و استفاده کنند./گجت نیوز

خرید تاکسی برقی با وام میلیاردی

طرح جایگزینی تاکسی های قدیمی تهران با تاکسی های برقی کرمان موتور آغاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت نهایی خودرو در طرح اعلام شده از سوی کرمان موتور یک میلیارد و 325 میلیون تومان است اما کرمان موتور 25 میلیون تومان تخفیف در نظر گرفته است.

مبلغ پیش پرداخت 400 میلیون تومان با احتساب سهم راننده، مبلغ اسقاط خودرو و کارخانه کرمان موتور 600 میلیون تومان است. صندوق کارآفرینی امید برای این طرح 400 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته است

اطلاعات فنی KMC J7 EV

KMCG 7 Electric یک سدان موتور جلو است که دارای یک پیشرانه الکتریکی به همراه یک بسته باتری 50.1 کیلووات ساعتی است. حداکثر قدرت موتور الکتریکی جک جی 7 کمی کمتر از 142 کیلووات است که این موتور گشتاور 340 نیوتن متری را به چرخ ها منتقل می کند. نتیجه استفاده از این موتور و باتری در فضای KMCG7 شتاب صفر تا صد در 7.6 ثانیه است.

این شتاب در عمل و در شرایط استاندارد موجود است و تقریباً 2 تا 3 ثانیه سریعتر از نسخه بنزینی است که می تواند منجر به تجربه رانندگی هیجان انگیز و افزایش ترشح آدرنالین برای مسافران شود. به خصوص اینکه این خودروی الکتریکی شتاب 0 تا 50 را تنها در 3.5 ثانیه می رساند، خودرویی قابل مانور به حساب می آید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا