اخبار روز

خبر احتمال مذاکرات هسته ای باعث کاهش قیمت دلار در بازار تهران شد

اول کاهش ریسک های سیاسی، دوم احتمال آغاز مذاکرات هسته ای و سوم اخبار مثبت در مورد درآمدهای نفتی.

نرخ دلار آزاد به روند کاهشی خود ادامه می دهد. تحلیلگران برای توجیه این کاهش سه عامل مختلف را ذکر می کنند. خروج ریسک های غیراقتصادی از بازار، اخبار مجزا از مذاکرات هسته ای و آمار خوب از صادرات نفت این عوامل هستند. دلار دیروز در بازار به کانال 61 تا 62 هزار تومان رسید. روند نزولی در بازار ارز تشدید شد.

دلار در بازار دیروز از کانال 63 خارج شد و از سطوح قیمتی کانال 62 عبور کرد.بسیاری از تحلیلگران ارزی روند رشد نرخ دلار در سال جدید را با مدت مشابه سال قبل مقایسه می کنند.

در بازار، قیمت شاخص های ارزی در ماه های ابتدایی سال گذشته پس از یک دوره نوسانات فزاینده کاهش و سپس به ثبات رسید. به عنوان مثال، نوسانات صعودی و نزولی دلار در سال گذشته تا روزهای ابتدایی تابستان ادامه داشت و پس از آن قیمت اسکناس آمریکایی به ثبات نسبی زیر سقف بالای 50 هزار تومان رسید.

دلایل شروع روند صعودی در سال جدید در درجه اول در سیگنال های منفی و ریسک های سیاسی نهفته است. این موارد با تشدید انتظارات تورمی منجر به تقاضای کاذب در بازار و افزایش قیمت ها شد.

با این حال، تحلیلگران بر این باورند که فشار نزولی بازار در روزهای اخیر متشکل از سه نیرو است. قدرت اولیه؛ کاهش سطح ریسک و سیگنال های منفی. پس از پایان درگیری های منطقه ای و کاهش احتمال گسترش این درگیری ها، هیجانات در بازار نیز به پا شد و دلیل کاهش قیمت ها در بازار سکه و ارز ایجاد شد.

دومین عاملی که تحلیلگران از آن به عنوان نیروی کاهش دهنده یاد می کنند، سیگنال های مثبت اما غیررسمی مربوط به مذاکرات هسته ای است و آخرین عاملی که برخی آن را مهم ترین عامل ناشی از تاثیر کاهش عرضه می دانند، بحث افزایش درآمدهای نفتی است. ، هم در مورد رسانه های خارجی و هم برخی مقامات گزارش می دهند.

با توجه به موارد فوق، بازار ارز تهران طی روز گذشته با افت نسبتا شدید قیمت مواجه شد. هر ورق دلار آزاد روز گذشته در بازار با کاهش از 1450 تومان به 62000 تومان فروخته شد. البته لازم به ذکر است که نرخ ارز از شب گذشته در بازار صبح وارد کانال 61 هزار تومان شد. یورو و پوند نیز دیروز در بازار به ترتیب 1500 و 1620 تومان کاهش یافتند.

23302

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا