اخبار روز

تحریم های انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

وزارت خزانه داری آمریکا چندین فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت از فروش پهپادهای ایرانی تحریم کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا موسوم به “OFAC” روز پنجشنبه چندین فرد و نهاد را به اتهام “ایفای نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای آمریکا” تحریم کرد. دارند”. وزارت ایران».

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده است، در ادامه مدعی شد که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ علیه روسیه ایفای نقش می کند. “. در اوکراین.”

بر اساس این بیانیه، هشت فرد ایرانی، 15 شرکت در ایران، امارات، پاناما و هند، دو کشتی و یک هواپیما به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شدند.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه داری آمریکا در دفتر اطلاعات مالی و تروریسم مدعی شد: وزارت دفاع ایران با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی سابقه به اسرائیل و غیره، منطقه و جهان را بی ثبات می کند. تکثیر موشک ها و سایر تجهیزات نظامی برای نیروهای نیابتی ایران ادامه دارد.

وی همچنین گفت: آمریکا با هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای موجود برای مقابله با کسانی که از فعالیت های بی ثبات کننده ایران حمایت مالی می کنند، استفاده خواهد کرد.

این ادعاهای این مقام آمریکایی با این واقعیت در تضاد است که ایران همواره اعلام کرده است که در جنگ اوکراین دخالتی ندارد و این غرب است که با ارسال سلاح به این کشور آتش درگیری را شعله ور می کند.

ایران همچنین اعلام کرده است که مواضع نظامی آن رژیم در اراضی اشغالی را در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق بر اساس منشور حق پاسخ سازمان ملل متحد هدف قرار داده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا