اخبار روز

طوطی دراکولا؛ این خون آشام عاشق میوه است! (+تصاویر)

عصر ایران – طوطی Pesquet با نام علمی Psittrichas fulgidus طوطی دراکولا و طوطی کرکس نیز شناخته شده است. را پرنده عضوی از خانواده Psittaculidae است. طوطی دراکولا تنها گونه از جنس خود Psittrichas است. این پرنده بومی جنگل های بارانی تپه ای و کوهستانی گینه نو است.

طوطی یک دراکولا طوطی بزرگ با طول کلی حدود 46 سانتی متر و وزن 680 تا 800 گرم پرهای آن سیاه و خاکستری و قرمز است. پرنده نر بالغ دارای یک لکه قرمز در پشت چشم است که در پرنده ماده بالغ قابل مشاهده نیست. در مقایسه با اکثر طوطی‌های دیگر، اندازه سر دراکولا کوچک به نظر می‌رسد. پوست سیاه و برهنه صورت و نوک نسبتا بلند و قلاب دار در این زمینه تا حدی موثر است.

سر فاقد چنین ظاهری شبیه کرکس است طوطی قابل بخشش است که دلیل انتخاب نام طوطی کرکس است. همچنین رنگ مشکی و قرمز پرها که شبیه شنل دراکولا است باعث شده تا این پرنده به طوطی دراکولا نیز معروف شود.

طوطی دراکولا

طوطی پرنده میوه خواری است که رژیم غذایی آن عمدتاً از چندین گونه انجیر تشکیل شده است. گاهی اوقات میوه ها، گل ها، دانه ها و شهد دیگر نیز در رژیم غذایی این حیوان گنجانده می شود. قسمت برهنه احتمالاً سازگاری برای جلوگیری از آلوده شدن پرها توسط میوه های چسبنده است.

اگرچه طوطی‌های دراکولا معمولاً مهاجرت نمی‌کنند، اما بسته به در دسترس بودن میوه، ممکن است به صورت فصلی حرکت کنند.

طوطی دراکولا

اطلاعات کمی در مورد عادات باروری وجود دارد طوطی دراکولا در طبیعت رخ نمی دهد. این پرنده معمولاً در لانه خود دو تخم می گذارد که در گودال درختان ساخته شده است.

طول عمر این طوطی ها در طبیعت بین 20 تا 40 سال است.

طوطی های دراکولا معمولاً به صورت جفت یا گروه های 10 تا 20 حیوانی دیده می شوند. هنگام پرواز، این پرنده از فرآیند متناوب بال زدن سریع و حرکات کوتاه سر خوردن استفاده می کند.

طوطی دراکولا

طوطی دراکولا

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا