اخبار روز

این دانه خون را تصفیه می کند و سرفه را درمان می کند

نام علمی این گیاه Portulaca oleraceae و از خانواده Portulaceae است. دانه خرفه خون را تصفیه می کند، تشنگی را رفع می کند و برای سرفه مفید است. در طب سنتی از آن به عنوان تب بر، ضد عفونی کننده، در برابر بیماری های ناشی از کمبود ویتامین C، ضد اسپاسم، مدر و ضد کرم استفاده می شود.

به گزارش رز اینترتینمنت، به گفته متخصصان طب سنتی، خرفه به طور طبیعی بسیار سرد، خنک تر و قابض است. در درمان بیماری ها و التهاب مجاری ادرار موثر است. این گیاه به صورت داخلی برای بند آوردن و بند آوردن خونریزی استفاده می شود و عصاره ساقه و برگ آن در درمان بیماری های کبدی مفید است.

جوشانده خرفه که آب آن گرفته شده است برای درمان اسهال و رفع سرفه، تسکین درد سینه، سوزش مجاری ادرار و مثانه و رفع حرارت و سوزش رحم استفاده می شود.

خوردن خرفه به صورت سبزی خام و پخته با پیاز و روغن باعث تقویت روده و جلوگیری از اسهال و تب می شود. مصرف خام برگ و ساقه آن به صورت سالاد و همراه با سرکه به درمان درد کلیه کمک می کند.

جویدن مقدار کمی برگ خرفه پوسیدگی دندان ناشی از خوردن میوه های ترش یا دلایل دیگر را از بین می برد. البته جویدن زیاد هم باعث پوسیدگی دندان می شود. از ضماد ریشه خرفه برای رفع زگیل های پوستی استفاده می شود. کمپرس خرفه روی پیشانی باعث از بین رفتن سردرد و درد میگرنی می شود.

گفتنی است از گیاه خرفه در دامپزشکی برای درمان بیماری های تب دار و همچنین خنک کننده بدن، دفع سموم و تصفیه خون به صورت پودر و جوشانده استفاده می شود. خرفه در افراد مبتلا به آسم باعث گشاد شدن مجاری تنفسی می شود. همچنین مشخص شده است که ماهیچه های قلب را تقویت می کند و با تومورها مقابله می کند.

عصاره خرفه برای تسکین التهاب چشم گرم با مالیدن آن بر روی ناحیه ملتهب استفاده می شود. افراد خونسرد خرفه را با نعنا و کرفس بخورند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا