دانستنی ها

عادات رایجی که مغز شما را نابود می کند

موضوع سلامت روان همچنان در دستور کار است. همه ما باید در تمام فصول سال از خود مراقبت کنیم. ماه های زمستان می تواند اوضاع را برای کسانی که با شب های طولانی و ساعات کوتاه روز دست و پنجه نرم می کنند پیچیده تر کند.

در حالی که صحبت های زیادی در مورد آنچه که برای سلامت مغز باید اجتناب کنیم وجود دارد، در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به آنچه کارشناسان در مورد عاداتی که به مغز ما آسیب می زند، می پردازیم.

1. نشستن

کسانی که در محیط اداری کار می کنند اجتناب از این امر دشوار است، اما نشستن طولانی مدت به مغز آسیب می زند. یک فرد بالغ به طور متوسط ​​حدود شش ساعت و نیم در روز می نشیند. به گفته هاروارد هلث، این امر به بخشی از مغز که درگیر حافظه است، آسیب می رساند و توصیه می شود پس از 15 تا 30 دقیقه نشستن در بیرون از خانه یا محل کار خود از جای خود بلند شوید.

2. کم خوابی

هرکسی که الگوهای مضر را مطالعه کرده باشد احتمالاً می داند که کمبود خواب می تواند به سلامت روان آسیب برساند. طبق یک مطالعه، تقریباً یک سوم از هفت تا هشت ساعت خواب توصیه شده در شبانه روز برخوردار نیستند. این می تواند به عملکردهای شناختی مانند حافظه، حل مسئله و قضاوت آسیب برساند. یک ساعت زودتر به رختخواب رفتن به شما کمک می کند زمان بیشتری برای خواب داشته باشید.

3. استرس مزمن

گزارش هاروارد نشان می دهد که استرس مزمن می تواند سلول های مغز را از بین ببرد و بر حافظه و یادگیری تأثیر بگذارد. این یک هشدار نگران کننده است، اما بیشتر ما زندگی پر استرسی داریم، پس چگونه می توانیم از آن اجتناب کنیم؟ برای حل این مشکل، چند دقیقه در روز را به مدیتیشن و تمرکز بر تنفس اختصاص دهید.

4. عدم فعالیت اجتماعی

برخی از ما دوست نداریم وقتی احساس ناراحتی و بی حوصلگی می کنیم با دیگران تعامل کنیم و این برای عملکرد شناختی ما خوب نیست. وقتی خود را از تعاملات اجتماعی جدا می کنیم، بخشی از لایه بیرونی مغز که اطلاعات را پردازش می کند از دست می دهیم. این چالش‌برانگیزترین عنصر برای کسانی است که مشکلات سلامت روانی را تجربه می‌کنند، اما لازم نیست خود را در دنیایی پر از غریبه غرق کنید. در این مواقع، فعالیت اجتماعی را به گروه نزدیکی از دوستان مورد اعتماد محدود کنید.

5. کمبود نور خورشید

بر اساس گزارش هاروارد، چهار مورد اول که در اینجا ذکر شده است، بزرگترین تهدیدها برای سلامت مغز هستند. اما عادات دیگری نیز وجود دارد که باید از آنها اجتناب کرد. اختلال عاطفی فصلی وضعیتی است که به کمبود نور خورشید مربوط می شود. این می تواند منجر به تعدادی از مشکلات از جمله کمبود سروتونین شود که می تواند بر خلق و خو، اشتها و خواب تأثیر بگذارد. اغلب توصیه می شود یک لامپ SAD خریداری کنید که به تقلید نور خورشید در داخل خانه کمک می کند و همچنین برای حفظ سطح ویتامین D ضروری است.

6. الکل و سیگار

وقتی به بدترین نقطه می رسیم، بسیاری از ما به الکل، سیگار یا داروهای غیرقانونی روی می آوریم تا به ما در عبور از این موقعیت کمک کنند. تمایل قابل درک برای جستجوی یک عامل خارجی برای ایجاد سرزندگی فوری وجود دارد، اما همه این محصولات در دراز مدت مضر هستند. همه اینها در صورت عدم استفاده می توانند منجر به تجارب افسردگی شوند.

7. سوء تغذیه

اگر سعی می کنیم از خود مراقبت کنیم، پختن وعده های غذایی سالم در بالای لیست اولویت های ما قرار دارد. خوردن غذاهای آرامش بخش مانند شکلات به عنوان میان وعده بسیار ساده تر است. رژیم غذایی نامناسب تهدیدی برای سلامت مغز است. بنابراین سعی کنید این مشکل را حل کنید و اگر نیاز به میان وعده دارید، سعی کنید شکر را با میوه یا سبزیجات خام جایگزین کنید.

8. پرخوری

حتی اگر سالم ترین غذاها را می خورید، به یاد داشته باشید که آنها را متناسب نگه دارید. مهم نیست که چه چیزی به بدن خود وارد می کنیم، پرخوری یک نگرانی است و چاقی می تواند منجر به مشکلات قلبی، دیابت و فشار خون بالا شود. همه اینها با آلزایمر و مشکلات کلی مغز مرتبط است.

9. پوشاندن سر هنگام خواب

به نحوه خوابیدن خود توجه کنید. روسری عاملی است که در برخی از اختلالات مغزی شناخته نشده است. اگر زیر بالش خود بخوابید، این می تواند سطح اکسیژن خون را کاهش دهد و باعث افزایش فشار خون شود. دی تبدیل به دی اکسید کربن می شود. خستگی و خواب‌آلودگی ممکن است با همان عوارض جانبی کم خوابی همراه باشد.

10. کار در هنگام بیماری

هنگامی که بیمار هستید، مغز و بدن با هم برای مبارزه با بیماری همکاری می کنند و اگر سعی کنید با بیماری مبارزه کنید، بهبودی را به تاخیر می اندازید. پیامدهای این امر افزایش بیشتر استرس خواهد بود.

11. عدم ورزش ذهنی

این فقط بدن نیست که به ورزش نیاز دارد. مغز شما نیز به ورزش نیاز دارد. ما می توانیم ماده خاکستری را با پازل ها و بازی های فکری هوشیار نگه داریم. یادگیری مهارت های جدید نیز مفید است. بنابراین همیشه به سرگرمی هایی که می خواهید در آن شرکت کنید فکر کنید.

12. قرار گرفتن در معرض نویز

اگر می خواهید هدفون خود را در شرایط عالی نگه دارید، باید خود را برای رویارویی با مشکلات مختلف سلامتی آماده کنید. کم شنوایی با از دست دادن بافت مغز به دلیل بیماری آلزایمر مرتبط است. توصیه می شود سطح نویز را در حدود 60 درصد صدای فعلی نگه دارید و حداکثر دو ساعت در روز از هدفون استفاده کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا