اخبار روز

اینها علائم مهم حمله قلبی هستند

به گزارش بازتاب آنلاین، مریم مشکانی در پاسخ به این سوال که علت سکته قلبی چیست، پاسخ داد: عروق کرونر (رگ های قلب) وظیفه خون رسانی به عضله قلب را بر عهده دارند، سکته قلبی به دلیل انسداد رگ های قلب رخ می دهد. این امر باعث می شود عضله قلب آسیب ببیند و عملکرد خود را از دست بدهد و فرد دچار عوارض ثانویه حمله قلبی شود. شایان ذکر است: این انسداد در مراحل اولیه خفیف است اما به مرور زمان انسداد کامل می شود و عضله قلب به دلیل کمبود اکسیژن دچار ایسکمی می شود و در نهایت باعث حمله قلبی می شود. رسوب کلسیم، چربی و پلاک منجر به انسداد سیاهرگ ها می شود.

ایسنا در پیامی نوشت: این متخصص قلب گفت: سکته قلبی با درد بسیار شدید قفسه سینه همراه است که گاهی به فک و کتف چپ نیز سرایت می کند. تنگی نفس، حالت تهوع و تعریق از دیگر علائم احتمالی حمله قلبی در افراد مبتلا به دیابت، حمله قلبی بدون علائم و درد قفسه سینه است.

مشکانی در پاسخ به این سوال که آیا سکته قلبی جنبه ارثی دارد یا خیر، پاسخ داد: بیماری قلبی شایع ترین علت مرگ و میر در دنیاست، بنابراین جوانان را نیز درگیر می کند.

وی گفت: عوامل ژنتیکی برای بروز این بیماری بسیار محتمل است افرادی که زمینه ژنتیکی این بیماری را دارند با رعایت عوامل خطر ابتلا به این بیماری را به تاخیر بیندازند. عوامل خطر عبارتند از: سطح چربی خون بالا، قند خون بالا، مصرف سیگار و الکل و استرس بالا. رژیم غذایی نامناسب، ورزش نکردن، مصرف فست فود، استرس شغلی و… باعث افزایش میزان سکته قلبی در این افراد می شود.

وی تاکید کرد: برای تشخیص به موقع بیماری کنترل فشار، چربی و قند خون و انجام آزمایشات منظم ضروری است.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله خاطرنشان کرد: بعد از سکته قلبی درمان های مختلفی در دسترس داریم. در یک ساعت اول پس از حمله قلبی، آنژیوگرافی تشخیصی انجام می شود و در صورت امکان، کاشت استنت برای نجات بیمار از درد و عوارض بعدی انجام می شود. گاهی اوقات ممکن است جراحی قلب باز ضروری باشد و گاهی اوقات بیمار فقط به دارو نیاز دارد. البته ذکر این نکته ضروری است که این بیماران نیاز به مصرف داروهای ضد انعقاد، داروهای کاهنده چربی خون، داروهای کاهش ضربان قلب، داروهای فشار خون، داروهای ضد پلاکت مانند آسپرین و … دارند.

در این بیماران برای بازگشت به زندگی عادی نیاز به فعالیت بدنی (توانبخشی) است، زیرا هدف بازگشت صحیح فرد به زندگی عادی است.

۲۳۳۲۱۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا