دانستنی ها

استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می کند!

نویسنده مطالعه دکتر از دانشگاه شرق آنگلیا و دانشگاه نورفولک و دانشگاه نورویچ بیمارستان تراست. سوفی پادوک گفت: “اگر بین پله ها یا آسانسور انتخاب دارید، از پله ها بروید زیرا به قلب شما کمک می کند.” حتی دوره های کوتاه فعالیت بدنی اثرات مفیدی بر سلامتی دارد و بالا رفتن کوتاه از پله ممکن است یک هدف فعالیت روزانه قابل دستیابی باشد.

اگرچه بیماری های قلبی عروقی علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است، اما محققان می گویند ورزش منظم می تواند به پیشگیری از آن کمک کند. متأسفانه، مطالعه جدیدی که در مجله ESC Preventive Cardiology 2024 منتشر شده است، بیان می‌کند که از هر چهار بزرگسال در سراسر جهان، یک نفر سطوح توصیه شده فعالیت بدنی را برآورده نمی‌کند.

در ایالات متحده، بزرگسالان هر هفته به حدود 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​نیاز دارند. این یعنی پیاده روی سریع حدودا 30 دقیقه در روز به مدت پنج روز. همچنین توصیه می‌شود دو روز فعالیت‌های تقویت‌کننده عضلانی را انجام دهید که تمام گروه‌های عضلانی اصلی از جمله پاها، باسن، پشت، شکم، سینه، شانه‌ها و بازوها را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

دکتر. Paddock خاطرنشان می کند که بالا رفتن از پله ها شکلی آسان و در دسترس از ورزش است که افراد می توانند در هر جایی از آپارتمان خود تا پارک های شهری انجام دهند. با در نظر گرفتن این موضوع، این مطالعه جدید تأثیر بالا رفتن از پله ها را بر طول عمر و سلامت قلب بررسی کرد.

این گروه 9 مطالعه قبلی را در مورد پله‌نوردی با بیش از 480000 شرکت‌کننده گرد هم آورد. این مطالعات طیف وسیعی از شرایط را مورد بررسی قرار دادند و بین تعداد پله‌هایی که شرکت‌کنندگان بالا رفتند یا سرعتی که آنها از آن‌ها بالا رفتند، تمایزی قائل نشدند. این 9 گزارش شامل افراد سالم و همچنین افرادی با سابقه بیماری عروق محیطی یا حمله قلبی بود. شرکت کنندگان بین 35 تا 84 سال سن داشتند.

به طور کلی، مطالعه جدید نشان داد که بالا رفتن از پله ها خطر مرگ به هر دلیلی را تا 24 درصد کاهش می دهد. شرکت کنندگان همچنین 39 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی بودند. علاوه بر این، بالا رفتن از پله ها به این شرکت کنندگان کمک کرد تا از برخی عوارض عمده بیماری های قلبی عروقی مانند حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته جلوگیری کنند.

بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می کنیم که پله نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هر چه یک فرد از پله های بیشتری بالا رود، مزایای بیشتری دارد. بنابراین از پله ها در محل کار، خانه یا هر جای دیگری استفاده کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا