اخبار روز

آیا باید سکه و طلا بخریم؟ /نوسانات قیمت طلا و ارز در بازار داخلی و جهانی!

به گزارش پی ام آپ، یک کارشناس بازار طلا گفت: در بازار داخلی طلا به دلیل نوسانات قیمت جهانی اونس طلا و افت قیمت ارز، قیمت این فلز در حال کاهش است.

محمد کشتی آرای در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه هفته گذشته ارز با کاهش 2500 هزار تومانی مواجه بود، اظهار داشت: پیش بینی می شود در شرایط فعلی با توجه به نوسانات اونس جهانی و کاهش قیمت ارز، قیمت ارز در هفته گذشته کاهش پیدا کند. قیمت طلا و ارز در بازار داخلی روند نزولی دارد.

این کارشناس بازار طلا تصریح کرد: طبق پیش بینی ها از ابتدای سال 2023 قیمت جهانی طلا بیش از 2000 دلار ثبت شد و حتی پس از ورشکستگی و شرایط نامساعد بسیاری از بانک های آمریکا، قیمت جهانی طلا به 2077 دلار رسید. تقاضا در بازار جهانی، قیمت جهانی طلا به زیر 2000 دلار کاهش یافت.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: این روزها قیمت جهانی طلا در محدوده دلار 1960 قرار دارد در حالی که هفته گذشته قیمت جهانی طلا تا 1975 دلار افزایش یافت که یکی از دلایل این نوسان، بلاتکلیفی در سیاست های پولی بانک مرکزی است که پیش بینی وضعیت قیمت جهانی اونس را دشوار کرده است.

وی گفت: اکثر سرمایه گذاران منتظر اعلام نرخ بهره از سوی فدرال رزرو هستند که به احتمال زیاد هفته آینده انجام خواهد شد و به همین دلیل نوسانات قیمت جهانی اونس طلا تا زمان اعلام نرخ بهره فدرال رزرو ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر تقاضای خرید طلا در بازارهای جهانی افزود: هند با 600 تن طلا در سال بزرگترین خریدار طلا است و پس از آن چین، آمریکا و ترکیه قرار دارند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا