اخبار روز

آیا تولید خودروی برقی تویوتا آغاز شده است؟


به گزارش مانیبان؛ تویوتا موتور اعلام کرد که فروش و تولید جهانی این شرکت در سال منتهی به 31 مارس به دلیل تقاضای زیاد و نبود محدودیت های تامین نیمه هادی به بالاترین حد خود رسیده است.

برای سال منتهی به مارس، تویوتا گفت فروش جهانی فقط 7.3 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به 10.31 میلیون دستگاه رسید و برای اولین بار از مرز 10 میلیون دستگاه گذشت، در حالی که تولید آن به 9.3 میلیون دستگاه رسید که 9.2 درصد افزایش یافت. مقایسه کرد. سال گذشته با این حال، بزرگترین خودروساز جهان از نظر حجم شاهد کاهش فروش و تولید خود در ماه مارس در میان رقابت شدید در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان بود.

به گزارش رویترز، فروش جهانی تویوتا در ماه مارس با 2.1 درصد کاهش به 897251 دستگاه رسید و تولید آن نیز با 10.3 درصد کاهش به 807260 دستگاه رسید. فروش جهانی باتری خودروهای الکتریکی در سال منتهی به مارس بیش از سه برابر شد و به 116654 دستگاه رسید.

بر اساس این گزارش، تویوتا قصد دارد شروع تولید خودروهای الکتریکی خود در ایالات متحده را از برنامه اولیه 2025 به بهار 2026 به تعویق بیندازد. گزارش شده است که این خودروساز قصد دارد برای اطمینان از کیفیت و ایمنی، یک توقف عمدی در تجارت خود ایجاد کند. مقامات تویوتا بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبودند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا