اخبار روز

کار در فضای باز و خطر ابتلا به سرطان پوست

با شروع فصل گرما، کارگران و کسانی که مجبور به کار در فضای باز هستند، در معرض اثرات نور شدید خورشید قرار دارند و در صورت تشدید این اثرات، در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست قرار می گیرند.

به گزارش ایسنا، بسیاری از افرادی که در هوای گرم در فضای باز کار می کنند از استفاده از کرم ضد آفتاب و استفاده از کلاه خودداری می کنند که می تواند سلامت آنها را به خطر بیندازد.

بر اساس نظرسنجی جدید آکادمی پوست آمریکا، افرادی که در خارج از منزل کار می کنند، بیشتر در معرض آفتاب سوختگی قرار می گیرند و خود را در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست قرار می دهند.

به گزارش نشریه تجاری مدیکال اکسپرس، این بررسی نشان داد که تا سال 2023، حدود نیمی از کارگران در فضای باز از آفتاب سوختگی رنج خواهند برد و این آمار با 36 درصد گزارش شده توسط آمریکایی ها به طور کلی مقایسه می شود.

به گفته یک متخصص، از آنجایی که اکثر کارگران در فضای باز در ساعات اوج روز در معرض نور خورشید قرار می گیرند، بسیار مهم است که اقدامات محافظتی در برابر آفتاب را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا از خود در برابر سرطان پوست محافظت کنید.

متخصصان بر این باورند که تشخیص زودهنگام کلید درمان موفقیت آمیز این بیماری است که برای سایر انواع سرطان نیز مهم است.

علائمی که باید در خال های خود مراقب باشید عبارتند از:

– شکل نامنظم

سرویس بهداشت ملی (NHS) می گوید خال ها طبیعی هستند و لبه های صاف و رنگی یکنواخت دارند. اما ملانوم، توموری که توسط سلول‌های حاوی ملانین ایجاد می‌شود و تومور پوستی در نظر گرفته می‌شود، اغلب نامنظم است، می‌تواند دو نیمه داشته باشد و هر نیمه شکل متفاوت و لبه‌ای ناهموار داشته باشد.

– رنگ مخلوط

خال طبیعی معمولا تک رنگ است، اما ملانوم اغلب ترکیبی از دو یا چند رنگ دارد یا توزیع رنگ نامتناسب است.

– اندازه

ملانوماها معمولاً بزرگتر از خال طبیعی هستند و معمولاً بیش از شش میلی متر قطر دارند.

– دگرگونی

به گفته متخصصان پوست، در صورت مشاهده خال جدید یا تغییر در خال های موجود، باید به پزشک مراجعه کنید.

– خونریزی/خارش

علائم دیگری که باید مراقب آنها بود عبارتند از خال های متورم و دردناک، خونریزی یا خال های خارش دار.

برای احتیاط بیشتر، اگر هر یک از این علائم را روی پوست خود مشاهده کردید، باید به پزشک مراجعه کنید تا خال را معاینه کند.

همانطور که متخصصان پوست توصیه می کنند، بهتر است قرار گرفتن در معرض نور خورشید را محدود کنید – در سایه بمانید و سر و بدن خود را بپوشانید – و به طور مرتب از ضد آفتاب استفاده کنید.

پوست روشن، سابقه آفتاب سوختگی، قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش، زندگی در نزدیکی خط استوا یا در ارتفاعات بالا، خال های مادرزادی زیاد یا غیرعادی، سابقه خانوادگی و ضعف سیستم ایمنی از جمله عواملی هستند که می توانند خطر ابتلا به ملانوم را افزایش دهند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا