اخبار روز

ثبت رایگان زمین آغاز شد + لینک و جزئیات


به گزارش مانیبان؛ خانواده هایی که شرایط لازم برای بهره مندی از زمین یا واحد مسکونی رایگان را دارند باید با مراجعه به سایت مربوطه درخواست خود را ثبت کنند.

برای ثبت نام زمین رایگان باید آدرس اینترنتی سامانه یعنی saman.mrud.ir را در مرورگر خود مشخص کرده و جستجو کنید. برای ورود به سایت رایگان ثبت نام زمین فرزند چهارم می توانید از تلفن همراه یا سیستم های کامپیوتری استفاده کنید و محدودیتی نخواهید داشت.

قانون جوانان جمعیت، یکی از جمله طرح هایی است که دولت سیزدهم از ابتدای کار آن را دنبال کرده و طرح های تشویقی نیز برای آن در نظر گرفته است. یکی از جمله این طرح های تشویقی، زمین رایگان و مسکن رایگان است.

رئیس بنیاد مسکن شورای مرکزی انقلاب اسلامی گفت: دوران طلایی ساخت و ساز مسکن اقشار کم درآمد آغاز شده است. برای ساخت 50 هزار خانه کم درآمد باید زمین اختصاص داده شود.

حسین روحانی نژاد رئیس بنیاد مسکن شورای مرکزی انقلاب اسلامی در اولین نشست گروه های مردمی و جهادی و وزارت راه و شهرسازی با موضوع بازآفرینی شهری، مسکن و راه روستایی که برگزار شد. با مشارکت سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اگرچه وضعیت مسکن قبل و بعد با انقلاب قابل مقایسه نیست و قبل از انقلاب بخش زیادی از شهرها را زاغه نشینان تشکیل می دادند، گفت: با اقداماتی که انجام شده است. امروزه مستأجران مسکن مناسبی دارند و کمبود مسکن چندانی وجود ندارد.

روحانی نژاد تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه تامین مسکن مردم، بازسازی پس از زلزله و سیل گام های بلندی برداشته است و دلیل این امر وجود گروه های جهادی است که جزو اولین گروه هایی هستند که با هم همکاری می کنند. انقلاب اسلامی. بنیاد مسکن. آنها در تلاش برای ساختن خانه های جدید هستند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به مهاجرت مردم از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ گفت: عزم دولت سیزدهم حل مشکلات برخی از مردم در حوزه مسکن است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت این گروه های جهادی برای نوسازی مسکن استفاده کرد، گفت: دولت سیزدهم به حل مشکل مسکن توجه زیادی دارد و وزیر جهاد راه و شهرسازی نیز روی این موضوع تمرکز کرده است.

روحانی نژاد با بیان اینکه در این دولت زمین رایگان برای ساخت 50 هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد اختصاص یافته است، گفت: امیدواریم امسال با اختصاص زمین برای 50 هزار واحد دیگر به دوران طلایی ساخت و ساز مسکن اقشار کم درآمد تبدیل شود. واحدهای مسکونی دولت سیزدهم.

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: روز بسیار مبارکی است و می دانیم که بسیج سازندگی یک روز مبارک است. یکی یکی از مظاهر مهم مردم سالاری دینی توسط امام مسلمین و امت پایه گذاری شد.

و افزود: بسیج سازندگی در دوره ای تشکیل شد که احساس می شد منطقه وسیع و جهادی در کشور نیاز است و در قالب یک اردو گزارش به گوش مدیران رسید و دستور تشکیل این تشکل مردمی را دادند. .

فرمانده بسیج مصطفین خاطرنشان کرد: بر خلاف بسیج نظامی می توانند در بسیج سازندگی ملت ایران مشارکت و نقش آفرینی کنند. در واقع شرایطی فراهم می شود که مردم خودشان با پایبندی به روحیه جهادی وارد عرصه خدمت در عرصه های نقش آفرینی شوند.

سردار سلیمانی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب گفت: ایشان تاکید کردند که تحقق راهبردها در گرو حضور مردم است و بسیج سازندگی بومی برای کسانی است که دلشان به مردم سالاری دینی است.

وی گفت: در مرحله ای هستیم که باید نسخه مردم سالاری اسلامی را در قالب اعلامیه گام دوم انقلاب توسعه دهیم. البته دشمن برای جلوگیری از تحول انقلاب دست به هر کاری خواهد زد.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین طرح نوسازی بافت های فرسوده شهری را یک جهاد بزرگ دانست و گفت: اقدام وزیر راه و شهرسازی و کل و معاونین در استان ها برای آغاز کار گسترده جهادی پیش قدم شدند. با گروه های جهادی، تحول نسخه برتر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ما کشوری بزرگ با همه توانمندی‌ها و ملتی بزرگ با آرمان‌های بزرگ و رهبری شجاع، دانا و فرزانه هستیم که به درجه تمدنی رسیده‌ایم که باید ارزش این کار را برای جوانان توضیح دهیم. که جامعه مهدوی را تشکیل می دهند و با تکثیر آن و اتحاد ملت های مسلمان، تمدن اسلامی شکل می گیرد و اکنون جبهه های مقاومت تشکیل شده است.

شرایط دریافت زمین رایگان در سال 1403.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تمامی برنامه های وزارت راه و شهرسازی بر اساس طرح جمعیت جوان در حال اجرا است، گفت: از این حیث زمین آزاد خواهد شد. سال آینده به بیش از 130000 خانه تحویل داده می شود و به واجدین شرایط داده می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از توزیع زمین رایگان بین خانوارها در سال 1403 خبر داد.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تمامی برنامه های وزارت راه و شهرسازی بر اساس طرح جمعیت جوان در حال اجرا است، گفت: از این حیث زمین آزاد خواهد شد. سال آینده به بیش از 130000 خانه تحویل داده می شود و به واجدین شرایط داده می شود.

محمدعلی زهرایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: پس از جشن اهدای زمین بلاعوض به خانوارهای مشمول قانون حمایت از جوانان جمعیت، سیاست های این وزارتخانه در دستور کار قرار گرفت. اقدامات رئیس جمهور در رابطه با جوانان جامعه ابلاغ و اقدامات قانونی برای هدایت کشور به سوی تحقق این هدف اتخاذ خواهد شد.

وی با بیان اینکه در همین چارچوب در سال 1402 عملیات اجرایی در دو مرحله در وزارت راه و شهرسازی انجام شد، ادامه داد: همزمان با دهه مبارک فجر جشن اهدای زمین رایگان به 219 خانوار برگزار شد. مشمول قانون حمایت از جوانان جمعیتی که ما شاهد آن هستیم.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از برنامه ریزی برای واگذاری زمین رایگان به بیش از 120 هزار خانوار در سراسر کشور خبر داد و تاکید کرد: در صورت تحقق این هدف، دستاوردی بی سابقه در سطح ملی خواهد بود. . اقدام در سال آینده

زهرایی با تاکید بر اینکه هموطنان در آینده نزدیک اخبار بیشتر و بهتری از این واگذاری ها دریافت خواهند کرد، تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی با جدیت تمام پیگیر تحقق برنامه های وزارتخانه در این زمینه است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا