اخبار روز

پایان مربی قهرمان جهان; خداحافظی تلخ با آرژانتینی

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ قهرمان جام جهانی 1978 میراثی فراموش نشدنی در فوتبال به جا گذاشت. مرد روزاریو و یکی او با وجود اینکه دوران خوبی به عنوان بازیکن فوتبال داشت، به عنوان مربی به شهرت زیادی دست یافت و بهترین روزهای زندگی خود را در این دوران سپری کرد.

به گزارش “ورزش سه”، منوتی کار خود را به عنوان مربی زیر نظر نیولز آغاز کرد و سپس قهرمانی با اتلتیکو هوراکان در سال 1973 او را به تیم ملی آرژانتین آورد. او می دانست چگونه به سبک خودش تیم ملی بسازد و این کاری بود که کرد. او تیمی هجومی ساخت که قهرمان جام جهانی 1978 شد و به لطف منوتی در صدر فوتبال جهان قرار گرفت.

پس از ناامیدی سال 1982 و حذف از جام جهانی به بارسلونا رفت و در آنجا سه ​​عنوان قهرمانی را به دست آورد. منوتی همچنین دو بار هدایت بوکا جونیورز را بر عهده گرفت. او سه دوره در ایندیپندینته بود و همچنین تا زمان بازنشستگی در سال 2007 مربیگری اتلتیکو مادرید، ریورپلاته، پنارول، تیم ملی مکزیک، سمپدوریا، روزاریو سنترال، پوئبلا و تگزاس را برعهده داشت.

او که همیشه مردی قابل احترام در فوتبال آرژانتین بود، اخیراً خود را وقف مدیریت و مشاوره تیم ملی کرده بود. شما یکی او از طرفداران لیونل اسکالونی بود که در نهایت آرژانتین را به جام جهانی 2022 رساند.

این مربی پرافتخار آرژانتینی روز یکشنبه در سن 85 سالگی درگذشت. بخش قابل توجهی از تاریخ فوتبال را به خود اختصاص داده است و انتظار می رود باشگاه های زیادی در ساعات آینده نسبت به این اتفاق تلخ واکنش نشان دهند.

258 258

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا