اخبار روز

فوری/ کارت بانکی جعلی هم رسید


به گزارش مانی بان، مجرمان سایبری با طراحی بانک های جعلی با بدافزار و قرار دادن نرم افزار بر روی منابع غیرقابل اعتماد سعی در دسترسی غیرمجاز به تلفن همراه و کارت های بانکی دارند و به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می پردازند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان نسبت به نصب اپلیکیشن جعلی موبایل بانک به شهروندان هشدار داد و گفت: کاربران نرم افزار موبایل بانک را تنها از منابع معتبر دانلود کنند.

سرهنگ محمدرضا فدائیان رئیس پلیس فتا استان سمنان امروز با اعلام خبر نصب تلفن همراه بانکی جعلی گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی، امروزه بسیاری از خدمات بانکی خارج از خط قابل انجام است و این خدمات از طریق اینترنت قابل ارائه است. روش های مختلفی مانند اینترنت بانک، موبایل بانک و … قابل دریافت است.

وی افزود: مجرمان سایبری با طراحی بانک های جعلی با بدافزار و قرار دادن نرم افزار بر روی منابع غیرقابل اعتماد، اقدام به دسترسی غیرمجاز به تلفن همراه و کارت های بانکی و سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می کنند.

سرهنگ فدائیان خاطرنشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند برای پرهیز از این اقدام گوشی تلفن همراه خود را به آنتی ویروس معتبر مجهز و به صورت مستمر به روز رسانی کنند. همچنین مراقب باشند اطلاعات مهمی مانند رمز اول کارت ها، رمز سامانه های بانکی، cvv 2 و تاریخ انقضای کارت را روی تلفن همراه ذخیره نکنند.

سرهنگ فدائیان به شهروندان توصیه کرد: برای نصب اپلیکیشن های بانکی از بسترهای داخلی تحویل نرم افزار موبایل یا سایت های رسمی بانک ها استفاده کنند و اپلیکیشن های آلوده را که بیشتر توسط مجرمان سایبری با ارسال پیام یا پیامک از طریق پیام رسانی و شبکه های اجتماعی لینک می شوند، دانلود و نصب کنند. برای شما ارسال خواهد شد، لطفا از آن اجتناب کنید.

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شهروندان خواست موارد مشکوک و مجرمانه را از طریق سامانه فوریت های سایبری 096380 یا سایت پلیس فتا اطلاع دهند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا