اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

در بخش‌های زیادی از مناطق خارکیف و دونتسک درگیری‌ های شدیدی با نیروهای روس رخ داده

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین یکشنبه شب اعلام کرد که در بخش‌های زیادی از مناطق خارکیف و دونتسک درگیری‌های شدیدی با نیروهای روس رخ داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه خود گفت: نبردهای تدافعی و درگیری‌های شدید در بخش‌های زیادی از مناطق مرزی ادامه دارد.

وی افزود: هدف از حمله به منطقه خارکیف، گسترش دامنه فعالیت نیروهای ما به مناطق دیگر و تضعیف روحیه و انگیزه و توان دفاعی این نیروهاست.

زلنسکی اظهار کرد: برخی از روستاهای منطقه خارکیف از منطقه خاکستری به منطقه درگیری تبدیل شده‌اند. اشغالگر تلاش می‌کند که در بعضی از این روستاها جای پای خود را محکم کرده و از برخی روستاهای دیگر برای پیشروی بیشتر استفاده کند.

به گزارش رویترز، زلنسکی همچنین از شدت گرفتن درگیری‌ها در برخی مناطق دونتسک خبر داد و گفت که شدت این خصومت‌ها کمتر از درگیرهای خارکیف نیست.

وی افزود که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ درگیری مسلحانه با نیروهای روسیه در منطقه «پوکورفسک» در شمال غرب شهر آودیوکا رخ داده و مناطق لیمان، کوپیانسک، کراماتورسک و چند ناحیه دیگر نیز شاهد درگیری‌ها شدید است.

شبکه خبری «اسکای نیوز» نوشت: در حالی که نیروهای اوکراینی در انتظار تسلیحات غربی هستند روسیه جبهه بزرگی را در جنگ با اوکراین و برای فتح شهر کلیدی خارکیف تلاش می‌کنند.

در همین حال وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور در حملات جمعه و شنبه، پنج روستای مرزی در منطقه خارکیف اوکراین را تصرف کردند.

مقام‌های اوکراین یکشنبه اعلام کردند که با شدت گرفتن درگیری‌ها در خارکیف بیش از چهار هزار نفر از ساکنان نواحی شمالی این منطقه، محل سکونت خود را ترک کرده‌اند.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا