اخبار روز

درخواست دلار از آیت الله هاشمی به قول خودش

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی مورخ 2 اسفند. اردیبهشت ماه خواندن 1380;

مردانه [سیدرضا] سجادی، [رئیس دفتر همکاری‌های فن‌آوری ریاست‌جمهوری] و دکتر [همایون] متوسط، [مدیرعامل شرکت فناوری هیدروژن و عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت مدرس] آنها آمدند. آنها از طریق ویدئو در مورد فناوری پیل سوختی گزارش دادند. دکتر. معادال این فناوری را از آمریکا آورده است که به گونه ای عمل می کند که به جای بنزین یا گاز در خودروها، از برق از پیل سوختی استفاده می شود که از هیدروژن یا گاز یا متانول به عنوان ماده اصلی استفاده می کند. او ادعا می کند که ارزان تر از بنزین است و هوا را آلوده نمی کند و گفت که آلمان و چندین کشور دیگر اکنون به تولید انبوه چنین خودروهایی نزدیک شده اند و درخواست حمایت مالی و سیاسی برای تحقق این فناوری را دارد. معلوم شد با مهدی مذاکره کرده بودند تا علاوه بر طرح بنزین سوزی خودروها از این باتری استفاده کنند.

آقا [علی‌اصغر] مروارید، [رئیس مؤسسه فرهنگ‌ اسلامی] آمد و او را به «مرکز انقلاب» یا مهمانی در منزلش دعوت کرد و از او خواست مجموعه «مجموعه فقهی» را که اخیراً در لبنان منتشر کرده بود با ترکیبی از فقه شیعه و سنی در ۱۱۰ جلد به قیمت آن بخرد. هزینه هر دوره 800 دلار است.

آقا [علیرضا] پیروز، [از بخش‌ تحقیقات ‌حوزه‌ علمیه] ایشان از قم آمدند و مطالبی درباره نظام اسلامی داشتند که بر اساس مبانی اسلام بود و با داده های فرهنگ و تمدن غرب همخوانی نداشت. از حلقه همکاران متوفی [محمدرضا] حسینی شیرازی است.

عصر آقای [منصور] رضوی، رئیس سابق سازمان [اداری و] سربازی آمد. برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده است. نکات مثبتش را توضیح داد. او معتقد است مشکل اصلی او در کسب رای نداشتن پول برای تبلیغات است. او درخواست کمک یا وام کرد و توصیه کرد که ادامه دهید.

قبل از غروب به دانشگاه تهران رفتیم و در مراسم عزاداری شرکت کردیم [برگزاری] من در نماز جمعه شرکت کردم. نماز مغرب و عشا به امامت من خوانده شد. اومدیم خونه آنها شام را با همان غذای قربانی خود فرستادند. موضوع تظاهرات بربرها در الجزایر مشکل ساز است. به نظر می رسد که نیمی از مردم بربر هستند و اخیراً در شمال شرقی الجزایر، منطقه اصلی آنها، درگیری با پلیس صورت گرفته است. حدود هشتاد نفر کشته شدند.

۲۷۲۱۹

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا