اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

دختر عاشق خودش را ربود تا خواستگارش پولدار شود

پرونده شکایت خانواده‌ای که از ربوده شدن دختر ۲۵ ساله خود خبر داده بودند با دستگیری دختر جوان و پسر مورد علاقه‌اش مختومه شد.

به گزارش سایت جنایی، چندی پیش خانواده دختری جوان با مراجعه به دادسرای جنایی تهران از ربوده شدن فرزند خود به نام کتایون خبر دادند و گفتند: دختر ما دانشجوست و از وقتی گم شده است، فرد یا افرادی از طریق خط تلفن همراه او با ما در ارتباط هستند اما هیچ‌وقت به ما زنگ نزده‌اند و فقط پیام می‌دهند. هر بار هم که هر یک از اعضای خانواده با تلفن دخترمان تماس می‌گیرد گوشی او خاموش است، حتی‌ وقتی بلافاصله بعد از دریافت پیام زنگ می‌زنیم باز هم تلفن او خاموش است.

با طرح این شکایت تحقیقات شروع شد و این در حالی بود که افرادی که مدعی بودند دختر جوان را ربوده‌اند همچنان از طریق پیام درخواست خود را با خانواده دختر جوان در میان می‌گذاشتند و تماس تلفنی نمی‌گرفتند. بررسی‌ها حکایت از آن داشت که دختر ۲۵ ساله در اولین پیامی که پس از گم شدنش ارسال کرده، برای خانواده‌اش نوشته‌ است: من را ربوده‌اند و برای آزادی من باید پول بدهید.

در پیام‌های بعدی که به دست خانواده دختر جوان رسید، رباینده یا ربایندگان درخواست دلار کرده و گفته بودند خانواده کتایون اگر می‌خواهد او را ببینند باید دو میلیارد تومان را به دلار تبدیل کنند.

در ادامه کارآگاهان پلیس آموزش‌‌های لازم را به خانواده دختر جوان دادند و آنها چند بار قرار بود کیف حاوی دلارها را در جاهای مختلف تحویل بدهند اما هر دفعه کسی سر قرار نمی‌آمد.

مجموع تحقیقات و اتفاقات و تجزیه‌تحلیل‌های پلیسی، کارآگاهان را به این نتیجه رساند که خود دختر هم در ماجرای ربوده شدنش دست دارد و در واقع آدم‌ربایی صورت نگرفته و دختر جوان با فرد یا افرادی همدست شده است تا از خانواده خود اخاذی کند. همچنین سرنخ‌هایی به دست آمد که دختر جوان علاوه بر دست داشتن در ماجرا از فردی هم خبر می‌گیرد و در جریان است که پلیس وارد ماجرا شده است. برای همین هر بار که محلی به خانواده اعلام شده کسی سر قرار دنبال کیف دلارها نیامده است.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات و در جریان رصد موبایل و بررسی سوابق تماس‌های دختر جوان پی بردند او در فضای مجازی با پسری آشنا شده است که با هم قول و قرارهایی گذاشته بودند و پس از هماهنگی با هم، پسر جوان به خواستگاری او هم رفته بود اما خانواده جواب رد به پسر داده‌ و اعلام کرده‌اند که جواب فعلاً منفی است و اگر پسر حداقل یک ماشین شاسی‌بلند داشته باشد امکان تجدید نظر وجود دارد.

به این ترتیب، ماموران به پسر خواستگار شک کردند و وقتی با دستور قضایی برای دستگیری او اقدام کردند، در خانه او دختر جوان را هم پیدا کردند و به این ترتیب پرونده آدم‌ربایی مختومه شد، چون اصلاً آدم‌ربایی رخ نداده بود و دختر جوان با خواستگارش همدست شده بود تا از پدر و مادرش دو میلیارد برای پسر جوان بگیرند تا ماشین بخرند و بتواند رضایت خانواده دختر را جلب کند.

دختر جوان در ادامه تحقیقات علاوه بر اعتراف به همدستی با پسر مورد علاقه‌اش گفت: از آنجا که من می‌دانستم پدر و مادرم بدون شک پلیس را در جریان قرار می‌دهند، اجازه ندادم خواستگارم سر قرار برود و می‌خواستم کاری کنم که پول را به یک حساب بریزند اما در نهایت موفق نشدیم.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا