دانستنی ها

چرا ممکن است به روش اشتباه مدفوع کنید و در مورد آن چه باید بکنید؟

بعد- در دنیای امروز، افراد زیادی برای حل مشکلات ناشی از یبوست به دنبال کمک هستند. در کشورهای غربی این مشکل با تمیز نکردن محل مدفوع با آب، استفاده از دستمال توالت سفت یا خیس و ایجاد تحریکات ناشی از قارچ ها یا باکتری ها تشدید می شود. پزشکان با بیماران هموروئیدی روبرو هستند که با دیدن لکه های خون غیرقابل توضیح در توالت نگران می شوند.

به گزارش فرارو به نقل از گاردینآیا ممکن است در مورد بسیاری از این افراد اشتباهی رخ داده باشد که مشکلات آنها را تشدید کند؟ بله اشتباه در نحوه اجابت مزاج.

بسیاری از کودکان در کشورهای غربی مدفوع خود را با روش های نادرست دفع می کنند. والدین غربی اغلب فرزندان خود را روی توالت می نشینند و آنها را مجبور می کنند که در توالت فرو بروند و مدتی طولانی بنشینند و خود را با داستان و آهنگ سرگرم کنند تا در نهایت موفقیت حاصل شود و مدفوع دفع شود و همه اعضا شاد شوند. . خانواده!

در کشورهای غربی عادت به مطالعه در توالت وجود دارد. حتی قفسه های کتاب یا مجلات در کنار توالت وجود دارد و بسیاری از غربی ها با آنها بزرگ شده اند. آنها ممکن است خاطراتی از والدین یا حتی همکارانشان داشته باشند که با یک روزنامه زیر بغل به حمام می روند. در واقع، در حالی که امروزه مردم با گوشی های هوشمند خود به توالت می روند، قبل از آن دوره، اکثر مردم زمان اجابت مزاج را ساعت اصلی کار می دانستند. این یک مشکل است زیرا برای افراد خوب نیست که زمان زیادی را در توالت بگذرانند.

راه صحیح اجابت مزاج چیست؟

کاری که باید انجام دهید این است: وقتی می خواهید به توالت بروید، یک توالت پیدا کنید، روی آن بنشینید، 30 ثانیه تا یک دقیقه صبر کنید تا مدفوع خارج شود، سپس به آرامی مقعد خود را تمیز و خشک کنید و بیرون بروید. شستن دست ها قبل از خروج از توالت را فراموش نکنید. این بسیار ساده است اما منعکس کننده عادات بیشتر مردم نیست.

روزی چند بار اجابت مزاج کنم؟

هیچ قانون سخت و سریعی درباره دفعات دفع مدفوع یک فرد سالم وجود ندارد. میانگین تعداد دفعاتی که یک فرد معمولی مدفوع می کند می تواند از یک تا دو بار در روز تا سه بار در هفته متغیر باشد. اما یک اجماع کلی پزشکی در مورد مدت زمانی که یک فرد سالم باید برای دفع مدفوع در توالت بگذراند وجود دارد.

زمانی که احساس می کنید نیاز به اجابت مزاج دارید و روی توالت می نشینید، فقط 30 ثانیه تا یک دقیقه زمان می برد تا مدفوع کنید. اگر بیشتر از این طول کشید، روی توالت ننشینید و سعی نکنید به خودتان فشار بیاورید.

به یاد داشته باشید که هر بار که به آن ناحیه فشار وارد می کنید، خود را در معرض آسیب و ناراحتی قرار می دهید. بنابراین در حالی که در توالت نشسته اید و منتظر مدفوع هستید، 30 دقیقه را در شبکه های اجتماعی یا چک کردن ایمیل های خود صرف نکنید! اگر شکست خوردید، بایستید و راه بروید. دندان های خود را مسواک بزنید، مقداری آب بنوشید یا کار دیگری انجام دهید.

ممکن است مدتی طول بکشد تا اینکه دوباره میل به اجابت مزاج داشته باشید. وقتی این کار را انجام دادید، بلافاصله به توالت برگردید و دوباره امتحان کنید.

افراد هنگام اجابت مزاج چه اشتباهات رایجی مرتکب می شوند؟

حرکت مدفوع به موقعیت صحیح برای خروج از کانال مقعدی زمان می برد. به همین دلیل، زمانی که نیازی به اجابت مزاج ندارید، نباید سعی کنید به زور مدفوع خود را دفع کنید. بسیاری از افراد صبح قبل از رفتن به مدرسه یا محل کار چنین تلاشی را مجبور می کنند که اشتباه است.

علاوه بر این، برخی افراد به طور معمول قهوه می نوشند یا سیگار می کشند. این امر باعث افزایش تولید هورمون‌ها و انتقال‌دهنده‌های عصبی خاص می‌شود که باعث پریستالسیس (حرکت غیرارادی ماهیچه‌ها) می‌شوند که بدن آنها را تشویق می‌کند تا مدفوع را سریع‌تر حرکت دهد. این ایده خوبی نیست زیرا ممکن است بدن شما به این مواد معتاد شود و حرکات طبیعی روده را کاهش دهد.

اغلب اوقات، وقتی همه چیز به سرعتی که می‌خواهید پیش نمی‌رود، به این معنی نیست که شما یبوست دارید. فقط مدفوع هنوز به داخل راست روده منتقل نشده است. اما زمانی که نیاز به اجابت مزاج دارید، باید در اسرع وقت به پیام بدن خود پاسخ دهید.

هر بار که مدفوع خود را نگه می دارید، به سمت بالا حرکت می کند و رکتوم شما مقداری از آب موجود در مدفوع را دوباره جذب می کند، آن را خشک می کند و عبور را دشوار می کند. هرگز مدفوع خود را نگه ندارید. متأسفانه بسیاری از مردم این کار را انجام می دهند زیرا نمی خواهند از سرویس های بهداشتی عمومی استفاده کنند. اگر خیلی حساس هستید، سعی کنید به کافه ها، رستوران ها یا هتل های مجلل بروید که معمولا توالت های تمیز و ایمن دارند.

چه ابزاری می تواند به من در دفع بهتر مدفوع کمک کند؟

برخی از افراد بر این باورند که قرار دادن پاهای خود بر روی یک مدفوع کوچک، بالا بردن زانوها و تنظیم لگن برای سریع‌تر و آسان‌تر شدن روند اجابت مزاج، راه خوبی برای اجابت مزاج بهتر است. اینکه چقدر این تاکتیک می تواند موثر باشد به قد شما، ارتفاع توالت، زاویه توالت و نوع صندلی که استفاده می کنید بستگی دارد.

راه دیگر برای سرعت بخشیدن به کار این است که بازوهای خود را بالای سر خود ببرید و بالاتنه خود را بکشید. این حرکت به شما کمک می‌کند تا عمیق‌تر نفس بکشید، در نتیجه عضلات کف لگن را شل کرده و اجازه می‌دهد مدفوع آزاد شود.

رسیدن به آرامش کامل کلید اجابت مزاج است. اگر هیچ یک از این تاکتیک ها زمان اجابت مزاج را تسریع نکرد، ممکن است مشکل به تغذیه، رژیم غذایی، ارگونومی (تناسب ابزار و محیط با بدن انسان، از جمله نحوه نشستن پشت میز)، مصرف آب، یا مسائل روانی یا عصبی مربوط باشد. . .

رژیم های غذایی غربی به طرز بدنامی فقیر و کم فیبر هستند. بنابراین، مکمل فیبر عامل مهمی در تسهیل حرکت روده است. همچنین سعی کنید آب کافی بنوشید. استفاده از برنامه صبحگاهی علاوه بر مصرف پروبیوتیک ها می تواند به بهبود حرکات روده شما نیز کمک کند.

اگر از یبوست حاد رنج می برید، استفاده از داروهای خوراکی و ملین های ملایم مانند شیر منیزیا و میرالاکس برای نرم کردن مدفوع مفید است. همچنین می توانید آنها را با غذاهای غنی از فیبر و پروبیوتیک ها تکمیل کنید و آنها را با داروهای مقعدی مانند شیاف گلیسیرین و تنقیه ترکیب کنید.

می توانید از همه این عناصر و روش ها با هم استفاده کنید. اگر نیاز به اجابت مزاج دارید و بیش از سه تا پنج روز نتیجه ای نداشتید و تمام داروهای بدون نسخه را امتحان کرده اید، با پزشک خود تماس بگیرید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا