اخبار روز

ال90 هم قرار گرفت!/عکس

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین فروردین در سال 1402 سایپا سدان P90 را معرفی کرد. این خودرو در ابتدا با نام کادیلا ارائه شد اما بعداً با نام پروژه P90 توسعه یافت. اکنون پس از گذشت بیش از یک سال کاتالوگ سدان P90 منتشر شده و مشخصات رسمی و نهایی این محصول به صورت رسمی تایید شده است.

بر اساس گزارش آخرین خودرو، این خودرو در خط تولید پارس خودرو و به عنوان تولید شده است یکی محصولات انحصاری این زیر گروه سایپا نیز شامل سهند تحویل داده خواهد شد. تولید رنو تندر 90 یا ال 90 پس از اعمال تحریم های شدید در ایران متوقف شد اما با توجه به کیفیت و دوام بالای این خودرو همچنان شاهد بازار خوبی برای آن هستیم. همین نکته سایپا را بر آن داشت تا نسخه ایرانی ال 90 یا نسخه مشابه آن را تولید کند داچیا (داچیا) لوگان را می راند. البته باید دید کیفیت و عملکرد فنی سدان P90 پارس خودرو در مقایسه با L90 چگونه است.

کاتالوگ سدان P90

مشخصات سدان P90

طبق کاتالوگ منتشر شده، سدان P90 به موتور ME16 مجهز شده است. این موتور همان موتور EC5 گروه PSA است که قبل از برجام به سایپا عرضه می شد و اکنون توسط مگاموتور تولید می شود. علاوه بر سدان P90، این موتور را در سایپا شاهین پلاس خواهیم داشت. این موتور تا حد زیادی مشابه موتور TU5 Plus است اما در برخی جزئیات مانند بلوک سیلندر با این موتور تفاوت دارد.

نمای جلوی P90

موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی در ال 90 ایرانی می تواند حداکثر توان 113 را تولید کند. P.S و در نهایت گشتاور دارای 144 نیوتن متر است. قدرت از طریق گیربکس 5 سرعته کتابچه راهنمای به چرخ های جلو می رسد. البته در آینده احتمالا نسخه اتوماتیک این خودرو با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک DAE را خواهیم داشت. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع پیچشی نیمه مستقل است. نکته جالب ترمزهای این خودرو است که ترمزهای دیسکی در جلو و کاسه ای در عقب هستند!

طرح P90

کلبه و امکانات

طراحی کابین سدان P90 از الگوهای مشابه تندر 90 بهره می برد، اگرچه می توانیم تغییراتی را در برخی جزئیات مشاهده کنیم. این سدان در نسخه گیربکس دارای امکاناتی مانند فرمان D-cut، کنترل صوتی از روی فرمان و سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک است.TPMS)، رینگ آلومینیومی 15 اینچ، سیستم تهویه برقی دستی، دو ایربگ این گوشی دارای شیشه دودی جلو و عقب، تریم داخلی دو رنگ، تنظیم آینه برقی، سنسور و دوربین دنده عقب، سنسور نور، سنسور باران و صفحه نمایش چند رسانه ای 7 اینچی است.

کابین P90

شباهت فنی P90 به شاهین پلاس سایپا

گفته می شود شاهین پلاس و پارس خودرو P90 سایپا از سیستم انتقال قدرت و انتقال یکسانی استفاده می کنند. در حال حاضر آخرین نمونه شاهین پلاس اتوماتیک در بازار کشور عرضه شده است و قرار است این سدان سایپایی اواخر تابستان 1403 عرضه شود. خبرنگاران جدیدترین خودرو نیز گزارشی تصویری از نسخه نهایی شاهین پلاس به عنوان برادر فنی پارس خودرو P90 تهیه کرده اند که در قسمت زیر قابل مشاهده است.

۲۲۷۲۲۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا