اخبار فناوری و تکنولوژی

10 معیار مهم در خرید دوربین مداربسته

در خرید دوربین مداربسته فاکتورهای زیادی تاثیر گذار هستند‌. به همین دلیل در ادامه 10 معیار مهم در خرید دوربین مداربسته به ویژه خرید دوربین مداربسته داهوا بررسی می شود. با انجام این کار امکان راه اندازی بهترین سیستم های امنیتی در محیط فراهم می شود.

در خرید دوربین مداربسته فاکتورهای زیادی تاثیر گذار هستند‌. بعضی افراد دوربین مداربسته سیم دار را ترجیح می دهند و بعضی دوست دارند دوربین مداربسته بی سیم بخرند. از طرفی در بیشتر موارد توجه به قابلیت دید در شب، ایجاد زاویه دید مناسب، ضبط تصاویر با کیفیت و… اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل در ادامه 10 معیار مهم در خرید دوربین مداربسته به ویژه خرید دوربین مداربسته داهوا بررسی می شود. با انجام این کار امکان راه اندازی بهترین سیستم های امنیتی در محیط فراهم می شود.

هنگام خرید دوربین مداربسته باید به چه معیارهایی توجه کنیم؟

هنگام خرید دوربین مداربسته باید به چه معیارهایی توجه کنیم؟

امروزه خرید دوربین مداربسته و نصب سیستم امنیتی در محیط های مختلف لازم و ضروری است. دوربین مداربسته با کیفیت مثل دوربین مداربسته هایک ویژن با داشتن ویژگی ها و قابلیت های متعدد، امکان نظارت کامل بر محیط را فراهم کرده و باعث افزایش امنیت مالی و جانی افراد می شود. در این میان نکات مهمی وجود دارد که باید در هنگام خرید و نصب این سیستم به آن ها توجه شود. برای مثال دستگاه ضبط کننده باید تصاویر را با کیفیت بالایی نمایش دهد یا قابلیت تشخیص چهره افراد، پلاک خودرو و… را داشته باشد. در ادامه با بررسی 10 معیار مهم در خرید دوربین مداربسته به انتخاب بهتر شما کمک می شود.

1. چه انتظاری از دوربین مداربسته دارید؟

نوع دوربین مداربسته با توجه به انتظاراتی که از این دستگاه دارید، متفاوت است. در ابتدا مشخص کنید که دوربین را با چه هدفی خریداری کرده اید؟ آیا قصد دارید چهره های افراد و پلاک های خودرو را شناسایی کنید یا می خواهید نظارت دقیقی بر رفت و آمد های عمومی داشته باشید؟

تنها قصد پوشش دهی فضای داخلی را دارید یا می خواهید تصاویر فضای بیرونی را هم ضبط کنید؟ کیفیت تصاویر دریافتی چه؟ آیا می خواهید تصاویر را با کیفیت HD ببینید؟ خب در این صورت باید به وضوح و رزولوشن دستگاه توجه داشته و هزینه بیشتری پرداخت کنید. در حالت کلی انتخاب دوربین مداربسته با توجه به بودجه و انتظارت شما صورت می گیرد. از این رو توجه به قابلیت های مهمی مثل دید در شب، ایجاد زاویه دید مناسب، نوع اتصال و.. ضرورت دارد.

2. قیمت دوربین مداربسته

یکی از 10 معیار مهم در خرید دوربین مداربسته توجه به قیمت این محصول است. دوربین های مداربسته با توجه به مزایا و قابلیت هایی که دارند، از قیمت های متفاوتی برخوردار هستند. یکی از عواملی که در تعیین قیمت دوربین مداربسته نقش دارد، توجه به نوع برند یا شرکت سازنده است. هر چه برند دوربین مداربسته معروف تر باشد، تکنولوژی آن جدید تر و قیمت آن بیشتر است.

تکنولوژی ساخت، یکی دیگر از عواملی است که بر قیمت دوربین مداربسته تاثیر می گذارد. دستگاه شما ممکن است از تکنولوژی آنالوگ، HD یا تحت شبکه پشتیبانی کند. کیفیت تصاویر دوربین های مداربسته آنالوگ بسیار پایین است. در حالی که کیفیت تصویر دوربین های مداربسته HD و تحت شبکه بسیار عالی است. در کنار همه این ها لنز دوربین، جنس بدنه، قابلیت دید در شب و دیگر امکانات دستگاه در تعیین قیمت دوربین مداربسته موثر است.

3. کیفیت و رزولوشن دوربین مداربسته

یکی از 10 معیار مهم در خرید دوربین مداربسته به کیفیت و رزولوشن دستگاه مربوط می شود. هرچه دوربین رزولوشن بیشتری داشته باشد، تصاویر را با وضوح بالاتری ضبط می کند و البته قیمت بیشتری هم دارد. بعضی از کیفیت تصویر های موجود در انواع دوربین مداربسته شامل موارد زیر است و بیشتر بودن عدد کنار MP نشان می دهد که کیفیت دوربین در ارائه تصویر بالاتر است:

  • MP
  • 4MP
  • 5MP
  • 6MP
  • 8MP و …

4. دوربین مداربسته با سیم یا بدون سیم؟

هنگام بررسی 10 معیار مهم در خرید دوربین مداربسته مهم است که مشخص کنید دوربین با سیم می خواهید یا بی سیم؟ دوربین با سیم یک دوربین رنگی استاندارد است و در بیشتر مدل ها از قابلیت دید در شب برخوردار است. هر چند برای نمایش دقیق جزئیات و بهبود کنتراست، تصاویر ضبط شده در شب را سیاه و سفید نمایش می دهد.

در مقابل دوربین مداربسته بی سیم یک راهکار مقرون به صرفه برای راه اندازی سیستم امنیتی در منزل یا محیط کار است. این دستگاه تصویر و صدای شفافی ارائه می دهد و به کابل کشی احتیاج ندارد. بدین ترتیب انتقال صدا و تصویر را به وسیله سیگنال ها و فرکانس های رادیویی انجام می دهد. علاوه بر این با باتری کار می کند و نصب سریع، آسان و کم هزینه ای دارد.

5. زاویه دید دوربین مداربسته

یکی از 10 معیار مهم در خرید دوربین مداربسته توجه به ایجاد زاویه دید مناسب است. یک دوربین باید بتواند در جایی نصب شود که بیشترین نظارت را بر محیط داشته باشد. تا جایی که می تواند هم باید نقاط کور را پوشش دهد. زاویه دید در لنزهای ثابت و متغیر متفاوت است.

معمولا دوربین لنز ثابت داخلی زاویه دید 85 تا 95 دارد. در مقابل دوربین لنز ثابت خارجی در بالا نصب می شود و از زاویه دید 65 تا 85 برخوردار است. زاویه دید لنز متغیر هم قابل کنترل است و می تواند به صورت دستی یا اتوماتیک تنظیم شود. زاویه دید دوربین هایی که لنز متغیر دارند، در حدود 30 تا 90 درجه است.

به طور کلی اندازه سنسور، فاصله کانونی لنز دوربین و نسبت ابعاد تصویر در ایجاد زاویه دید مناسب نقش دارند. از این رو در میان تمام دوربین های موجود در بازار، آن هایی که لنز چشم ماهی دارند بیشترین زاویه دید را (180 تا 360 درجه) دارند.

6. دید در شب

در طول روز دوربین مداربسته از نور مرئی استفاده می کند تا تصاویر ثبت شود. اما در شب یا زمانی که نور کم باشد، دوربین به حالت IR Range سوییچ می کند. در این شرایط تکنولوژی نور مادون قرمز باعث می شود تا به وسیله قابلیت دید در شب، امکان ضبط تصاویر در محیط کم نور فراهم شود. این ویژگی با ایجاد وضوح و رزولوشن بالا در ثبت تصاویر با کیفیت نقش دارد و باعث مصرف بهینه انرژی می شود.

7. نوع اتصال و قابلیت وای فای

در میان 10 معیار مهم در خرید دوربین مداربسته توجه به نوع اتصال دستگاه اهمیت بالایی دارد. دوربین مداربسته وای فای به وسیله شبکه جهانی اینترنت صداها و تصاویر را انتقال می دهد. از طرفی متناسب با نوع و مدلی که دارد، به شبکه تلفن همراه، اینترنت خانگی یا ADSL متصل می شود.

این دوربین بدون نیاز به سیم کشی راه اندازی می شود و هزینه نصب آن پایین است. البته تنها می تواند داده هایی با حداکثر حجم Mbs 150 را ارسال کند. افزایش حجم تصاویر ارسالی به دلیل رزولوشن بالا است و دوربین مداربسته وای فای در شرایطی که امکان کابل کشی وجود ندارد انتخاب بسیار خوبی محسوب می شود.

8. ضبط ویدئو

توانایی ضبط ویدئو یکی از 10 معیار مهم در خرید دوربین مداربسته است. با استفاده از این ویژگی می توانید تصاویر محیط را ضبط کرده و آن ها را بایگانی کنید. البته باید با انتخاب کارت حافظه مناسب، امکان ضبط حجم زیادی از داده ها را فراهم کنید‌. ضبط ویدئو به شما کمک می کند بر رفت و آمدهای محیط نظارت داشته باشید. از طرفی می توانید هر گونه نزاع و درگیری یا سرقت را پیگیری کنید.

9. تشخیص میزان نور محیط جهت خرید دوربین مداربسته مناسب

عوامل مختلفی مثل سرعت شاتر و ایزو، اندازه دریچه دیافراگم و… بر نوردهی دوربین مداربسته تاثیر می گذارند. از طرفی میزان شدت نور در شرایط مختلف فرق دارد. در میان 10 معیار مهم در خرید دوربین مداربسته توجه به محل نصب دستگاه بسیار مهم است و بر میزان نور محیط تاثیر می گذارد.

نور محیط باید با نوع دوربین سازگار باشد. طبیعی است که با افزایش میزان نور در محیط، روشنی تصویر بیشتر می شود. زاویه تابش نور به اجسام نیز بسیار مهم است. به همین خاطر تنظیم زاویه نور با اشیاء باعث می شود تصویر با وضوح و کیفیت بالایی نمایش داده شود.

10. نوع و کیفیت چیپ تصویر دوربین مداربسته

اصلی ترین بخش مرتبط با کیفیت تصاویر دریافتی، به چیپ دوربین مداربسته مربوط است. انتخاب مناسب چیپ باعث می شود با ایجاد رزولوشن و وضوح بالا، جزئیات تصویر ثبت شود. چیپ تصویر یا سنسور دوربین مداربسته دارای یک جدول با تعداد مشخصی پیکسل در طول و عرض است. به همین دلیل باید تکنولوژی دیجیتالی مناسبی برای ثبت تصاویر انتخاب شود.

پس از ثبت تصویر به وسیله دوربین مداربسته، نور با عبور از لنز به سنسور تصویر برخورد می کند. چیپ تصویر که از تعداد زیادی پیکسل تشکیل شده است، نور تابیده شده را ثبت می کند. سپس باعث می‌ شود تعداد مشخصی الکترون به ولتاژ تبدیل شود. در نهایت این ولتاژ به خروجی دوربین مداربسته ارسال می شود. در دوربین مداربسته دیجیتال نیز مبدل A/D وظیفه دارد سیگنال را به اطلاعات دیجیتال تبدیل کند.

دوربین مداربسته از کجا بخریم؟

دوربین مداربسته از کجا بخریم؟

با بررسی 10 معیار مهم در خرید دوربین مداربسته سعی کردیم شما را برای انتخاب بهترین محصول راهنمایی کنیم. در پایان پیشنهاد می دهیم برای خرید انواع دوربین مداربسته به فروشگاه اینترنتی آی تی اهورا مراجعه کنید. این فروشگاه با فراهم کردن امکان بررسی مشخصات فنی هر محصول، باعث می شود تا با قابلیت های انواع دوربین مداربسته آشنا شوید. بدین ترتیب می توانید متناسب با کارایی دستگاه، آن را در مکان مورد نظر نصب و راه اندازی کنید.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا