اخبار روز سینما جهان

کیلین مورفی : فقط دارم کار می‌کنم/ برنامه ۵ ساله ندارم

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلاین، یکی یکی از پرکارترین چهره های سال گذشته قطعاً کیلیان مورفی است که برای نقش اصلی خود در فیلم تحسین شده اوپنهایمر یک اسکار و یک بفتا را به گلدن گلوب اضافه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به گزارش ورایتی، او سال گذشته با فیلم «چیزهای کوچک مثل این» که به عنوان افتتاحیه برلیناله انتخاب شد، سر و صدای زیادی به پا کرد. ممکن است این فیلم بسیار کمتر انفجاری نسبت به اوپنهایمر باشد، اما از کتاب نامزد جایزه بوکر اقتباس شده است (توسط کلر کیگان، که همچنین فیلم نه چندان تأمل برانگیز The Calm را نوشت و فیلم موفق The Girl» بر اساس آن ساخته شد. در این فیلم مورفی در نقش بیل، یک حمل‌کننده زغال‌سنگ در ایرلند دهه 1980 و پدری فداکار، بازی می‌کند. او متوجه فعالیت های آزاردهنده ای در صومعه محلی می شود – به رهبری راهبه ترسناک خواهر مری (امیلی واتسون).

«چیزهای کوچک مثل این» که توسط مت دیمون و بن افلک در Artists Equity تهیه و تامین مالی شده است، همچنین اولین فیلم از کمپانی جدید مورفی است که او با تهیه‌کننده آلن مالونی به نام «فیلم‌های بزرگ» آن را عرضه کرد. .

مصاحبه با کیلیان مورفی در مورد این فیلم جدید:

آیا فرار از هرج و مرج فصل جوایز با چنین فیلمی خوب است؟

من به پاسخی که اوپنهایمر دریافت می کند افتخار می کنم و بسیار خوشحالم که این فیلم مورد تقدیر قرار گرفته است. اما من «چیزهای کوچک مثل این» را 6 ماه پس از پایان دادن به اوپنهایمر ساختم، و نمی‌توانست متفاوت‌تر از این باشد. من واقعاً به این فیلم افتخار می کنم، بنابراین دوست دارم در مورد آن صحبت کنم.

شما این فیلم را در کنار مت دیمون و بن افلک در شرکت آنها Artists Equity تهیه کردید. آن رابطه چگونه شکل گرفت؟ پروژه را به آنها بردید؟

من کتاب را خوانده بودم و واقعاً احساس می کردم می تواند یک فیلم باشد. با دوستم آلن مالونی که در 4 فیلم قبلی، شاید پنج تایی با او کار کرده ام، تماس گرفتم و تصمیم گرفتیم این فیلم را با هم تولید کنیم. ما حقوق کتاب را به دست آوردیم، و سپس وقتی در اوپنهایمر بودم، آن را در یک صحنه شبانه در بیابان با مت، زمانی که با هم نشسته بودیم، برای او مطرح کردم. او به طور اتفاقی با آلن مالونی روی یک مستند درباره U2 کار می کرد، بنابراین همه چیز عجیب و غریب بود. دیمون و افلک در آن زمان در حال راه اندازی استودیوی جدید خود بودند و ما فیلمنامه را برای آنها فرستادیم و آنها آن را دوست داشتند. آن‌ها شرکای فوق‌العاده‌ای بودند زیرا واقعاً به ما اجازه دادند فیلمی را که می‌خواستیم بسازیم، که با توجه به اینکه خودشان فیلمساز هستند، قابل انتظار است.

چه چیزی باعث شد فکر کنید این کتاب می تواند تبدیل به یک فیلم سینمایی شود؟

در ظاهر، داستان بسیار کوچکی است. اما وقتی آن را خواندم، بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم و احساس کردم که در واقع چالشی برای یک موضوع بسیار مهم است، و همچنین احساس کردم که یک نوع جهانی بودن در آن وجود دارد. در عین حال من خیلی جذب این شخصیت شدم که یک شخصیت ایرلندی است که می شناسم و با آن آشنا بودم. در ظاهر، به نظر می رسد که او زندگی نسبتاً ساده ای دارد، اما آنچه در طول داستان با آن دست و پنجه نرم می کند و می گذرد بسیار پیچیده است. بنابراین فکر کردم اگر کتاب را به درستی اقتباس کنیم، می تواند فیلم زیبایی باشد.

امیلی واتسون به عنوان یک راهبه نسبتاً بی رحم عالی است.

امیلی اولین انتخاب برای خواهر مری بود. من همیشه طرفدار او هستم. او به فیلمنامه پاسخ داد و گفت بله. و سپس از تیم میلانز، که در فصل 3 پیکی بلایندرز با او کار کرده بودم، خواستم آن را کارگردانی کند. او کارگردانی خیره کننده است. او بلژیکی است و من لزوماً نمی خواستم یک فرد ایرلندی آن را کارگردانی کند. من احساس کردم که حتی اگر ایرلندی نباشد بهتر است.

ساخت این فیلم به موفقیت فوق العاده «دختر ساکت» رسید. یکی یکی دیگر از فیلم های باورنکردنی ایرلندی، و همچنین اقتباسی از داستان کلر کیگان، مرتبط است؟

ما در دوران اسکار [۲۰۲۳] ما در مرحله تولید بودیم و از موفقیت آن فیلم بسیار خوشحال شدیم زیرا فیلم زیبایی است. دیدن این همه موفقیت در طول فیلمبرداری عالی بود.

“چیزهای کوچک مانند ایناین اولین فیلمی است که پس از مدتی در ایرلند فیلمبرداری کردید. آیا این چیزی است که آن را بسیار خاص می کند؟

بله، فکر نمی کنم از حدود سال 2010 در کشورم فیلمبرداری کرده باشم. از آن زمان تاکنون تئاتر زیادی در آنجا انجام داده ام، اما فیلمی نساخته ام. بنابراین بازگشت و همکاری با گروهی از دوستانی که در گذشته با آنها در فیلم‌ها کار کرده‌ام بسیار عالی بود.

آیا با «اپنهایمر» و حالا این فیلم، کیلین مورفی جدیدی را بعد از «پیکی بلایندرز» تجربه می کنیم؟

نمیدونم فقط دارم کار میکنم در دوره پیکی بلایندرز هم کار کردم. بنابراین، برای من، این فقط کار است. فکر می‌کنم اگر از هر بازیگری بپرسید، هیچ‌کدام از ما برنامه‌ای در ذهن نداریم، این کاملاً تصادفی است و بستگی به آنچه پیش روی شماست دارد. گاهی اوقات مثل این فیلم، موضع تعیین کننده تری در آن دارید. کمی متفاوت بود چون من تهیه کننده هم بودم. اما در مورد برنامه پنج ساله خیر، چنین برنامه ای ندارم، فقط سعی می کنم کیفیت را بالا نگه دارم.

این اولین پروژه شرکت تولیدی شماست “فیلم های بزرگ” است. تصور می کنم این نام با توجه به “چیزهای کوچکی مانند این” انتخاب شده است.

ما فکر کردیم ممکن است کمی غیر جاه طلبانه باشد که آن را «چیزهای کوچک» بنامیم.

باید در مورد دنباله های «28 روز بعد» بپرسم که به تازگی اعلام شده است. آیا جیم پیک برای «28 سال بعد» بازخواهد گشت؟

در این مرحله نمی توانم بیشتر از این چیزی بگویم. اما من همیشه گفته ام که دوست دارم در فیلم بعدی باشم زیرا آن فیلم همه چیز را برای من تغییر داد و من آن فیلم و آن بچه ها، الکس را دوست دارم. [گارلند] و دنی [بویل] من خیلی علاقه مند هستم. من هیچ وقت فیلم های خودم را تماشا نمی کنم، به جز آن یکی. همیشه در حوالی هالووین پخش می شود و در طول همه گیری همه گیر مردم کلیپ هایی برای من می فرستادند و من آن را به بچه هایم نشان می دادم. آن فیلم با وجود اینکه حدود 23 سال سن دارد، واقعاً همچنان پابرجاست. بنابراین من واقعا هیجان زده هستم که گروه را دوباره گرد هم بیاورم یکی یکی دیگه بسازیم

تماشای اجرای شما با گذشت بیش از 2 دهه از فیلم چگونه است؟

من آنقدر که انتظار داشتم بازبینی دریافت نکردم. اما من قطعاً بهتر شده‌ام زیرا در 3 فصل اخیر Piki به عنوان مدیر اجرایی کار کرده‌ام و درگیر همه این‌ها از برش و ویرایش و سپس تولید چیزهای کوچک به این معنی است که شما فقط باید تماشا کنید و فقط به دنبال تأثیرگذار بعدی باشید. داستان ها

شما هرگز واقعاً کسی نبوده اید که فعالانه به دنبال کانون توجه باشد. چگونه با موفقیت فصل جوایز و تمام توجهی که به آن می شود برخورد می کنید؟

فکر می کنم در این زمینه بهتر شوم. دیدن تجلیل از فیلم و ارتباط آن با مخاطب و سپس دیدن جشن گرفتن آن توسط همتایان خود در صنعت بسیار جذاب است. بزرگترین امتیاز برای من، معاشرت با همبازی هایم و کریس بود[Nolan]و سپس با دیگر فیلمسازان، بازیگران و سایر تهیه کنندگان ملاقات کرد. از آنجا که شما در نهایت این کار را انجام می دهید، در اتاق هایی با این افراد با استعداد می مانید و من واقعا از این کار لذت می برم زیرا معمولا هرگز این نمایش ها را دنبال نمی کنم.

۲۲۰۵۷

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا