اخبار روز سینما جهان

همه آنچه باید درباره سریال بچه گوزن بدانید

سریال بچه گوزن یک سریال کوتاه انگلیسی در ژانر درام-هیجانی و کمدی سیاه است که بازیگر و خالق ریچارد گد است.

به گزارش فیلیموشات، گد (نویسنده، بازیگر و کمدین اسکاتلندی) تجربه قبلی ندارد و این سریال را بر اساس نمایش تک نفره خود به همین نام ساخته است که از تجربیات خودش در زندگی واقعی الهام گرفته شده است. هر هفت قسمت «بچه گوزن» با هم منتشر شد و نقد و معرفی آن را می توانید اینجا بخوانید.

خلاصه داستان سریال بچه گوزن

داستان سریال بچه گوزن شمالی به این صورت است; دانی دان یک کمدین مبارز است که در یک بار نیز کار می کند. یک روز یک فنجان چای مجانی به مشتری ناراحت می دهد. نام مشتری مارتا اسکات است که ظاهر می شود و ادعا می کند که یک وکیل ثروتمند است و دانی را با داستان هایش سرگرم می کند. او هر روز زمان بیشتری را با دانی می گذراند و حتی نام های مستعار زیادی از جمله «بچه گوزن» برای او انتخاب می کند. مارتا هر روز صدها ایمیل برای دونی ارسال می کند و شرایطی را فراهم می کند که او عذاب بکشد. دانی با اکراه مارتا را برای قهوه دعوت می کند، اما وقتی مارتا عصبانیت خود را به بدترین شکل ممکن نشان می دهد ناراحت می شود…

هشدار اسپویلر داستان

دانی به دنبال مارتا به خانه اش می رود و متوجه می شود که او در آپارتمانی شلوغ و کثیف زندگی می کند. مارتا متوجه او می شود و دانی فرار می کند. جالب اینجاست که مارتا دلیل این امر را پیشرفت رابطه آنها می داند و سرزده در اجرای دانی در یک مسابقه کمدی محلی ظاهر می شود. وقفه های مارتا در عملکرد دانی او را به نیمه نهایی رساند. مارتا عشق خود را به دونی اعتراف می کند، اما وقتی دانی سعی می کند مودبانه به سینه او دست بزند، دوباره عصبانی می شود و دعوا راه می اندازد. وقتی دانی با درخواست دوستی مارتا در فیس بوک روبرو می شود، چیز دیگری در مورد او کشف می کند: مارتا یک تعقیب کننده کهنه کار است.

لیست عوامل و بازیگران سریال بچه گوزن

نویسنده و خالق: ریچارد گاد، کارگردانان: ورونیکا توفیلسکا و جوزفین بورنبوش، فیلمبرداران: کریستوف تروینار و آنیکا سامرسون، تدوینگران: بنجامین گرشتاین، پیتر الیور و مایک هالیدی، آهنگسازان: اوگنی و ساشا گالپرین.

بازیگران: ریچارد گاد (دانی دان)، جسیکا گانینگ (مارتا اسکات)، ناوا مائو (تری)، تام گودمن هیل (داریان اوکانر)، شالوم برون فرانکلین (کیلی) و …

نقد و بررسی منتقدان بر سریال کوتاه بچه گوزن

امتیاز ورایتی 100 از 100

آرامید تینوبو – تکان دهنده، خنده دار، دردناک و ویرانگر. بچه گوزن جواهر کمیاب در تلویزیون است که به ما یادآوری می کند که در این رسانه چه اتفاقی می افتد.

امپراتوری | امتیاز 100 از 100

دیوید اوپی-ریچارد گاد با ترومای زندگی واقعی خود به شیوه ای شجاعانه، تکان دهنده و اغلب نگران کننده مواجه می شود. سریالی که ریشه در کمدی دارد، اما اشکی که خواهید ریخت، اشک شادی یا خوشحالی نیست.

امتیاز Collider 90 از 100

تریس لاکسن – تحمل داستان بچه گوزن سخت است، اما از طرف دیگر، داستان مهمی است که به زیبایی روایت شده است.

امتیاز تصمیم گیرنده 80 از 100

Joel Keller – Baby Deer به راحتی قابل تماشا است زیرا بسیار تاریک است، همچنین خنده دار است. و در مورد شخصیت ها، آنها ساده ترین راه را برای خروج از موقعیت های دشوار خود انتخاب نمی کنند. بنابراین، در حالی که هر بار که مارتا کمی به زندگی دانی نفوذ می‌کند، به هم می‌ریزیم، می‌خواهیم بدانیم بعداً چه اتفاقی می‌افتد. این تجربه ای نیست که بتوانیم هنگام تماشای اکثر سریال ها به دست آوریم.

گاردین | امتیاز 80 از 100

ربکا نیکلسون میزان دردی که در حین تماشای سریال تجربه می کنیم به سختی قابل تحمل است… و با اینکه «بچه گوزن» تماشای آن آسان نیست، سریالی بدیع، جذاب و فراموش نشدنی است.

امتیاز مستقل 80 از 100

نیک هیلتون | سریالی پیچیده، پخته و خودسوال برانگیز که بیش از آنکه شما را غلغلک دهد شما را گیج می کند.

امتیاز تلگراف 60 از 100

بنجی ویلسون این سریال پرتره ای پیچیده و گاهی متناقض از ذهنی است که خود را زنده می خورد. بچه آهو خنده دار نیست و قرار نبود. این سریال کوتاه به عنوان یک اثر هنری قابل تحسین است، اما نه به عنوان سرگرمی.

ریچارد گاد: شرم فایده ای ندارد

بله، من در این سریال اعترافات زیادی درباره خودم و زندگی ام داشته ام و می دانم که در دو روز اول حدود 260 میلیون بیننده داشت. خب (با خنده) ترسناک است! اما مدتها پیش یاد گرفتم که شرم برای من فایده ای ندارد. من با خجالت زیاد بزرگ شدم. در واقع، من فکر می کنم تنها راه برای غلبه بر این احساسات منفی، مواجهه با آنهاست.

در گذشته فیلم‌های بزرگی مانند «مصائب» و «جاذبه مهلک» ساخته شده‌اند. اما اشتباهی که از نظر من صورت گرفته است، البته به نظر من واقعاً اشتباه نیست و یک انتخاب هنری به حساب می آید، این است که بیشتر آنها بر اساس جذابیت های جنسی هستند و معمولاً روایت یک داستان به حساب می آیند. زن اغواگر (زن مهلک). یک نفر می آید که خیلی عادی به نظر می رسد و حتی به اصطلاح همه چیز تمام شده است. اما رفته رفته عجیب و غریب تر می شود. استاکر یک اختلال روانی است. بیماری است که من با کسی حساب شده یا موذی طرف نبودم. من با کسی طرف بودم که آسیب پذیر بود، کسی که نمی توانست دست از کار بکشد زیرا به تصویر ذهنی خود اعتقاد داشت.

«بچه گوزن» بسیار واقع گرایانه ساخته شد. در واقع، هر بار که بیش از حد پر ادعا می شد، همیشه می خواستم عقب نشینی کنم و به حقیقت برگردم. این سریال از نظر احساسی بسیار حقیقت محور است. البته ساختار در این رسانه بسیار مهم است. برای محافظت از برخی افراد باید چیزها را تغییر دهید، اما من دوست دارم فکر کنم که از نظر هنری نمایش هرگز خیلی از حقیقت دور نشد.

نمی دونم استاکر این سریال رو می بینه یا نه. واکنش‌های او به چیزها آنقدر متنوع بود که به سختی می‌توانم واکنش‌های او را پیش‌بینی کنم. او واقعاً فردی غیر متعارف بود. البته در به تصویر کشیدن آن آنقدر پیش رفتیم که بعید می دانم خودش را محقق کند. به عبارت دیگر، آنچه از واقعیت گرفته می شود، تنها یک حقیقت احساسی است.

جسیکا گانینگ در نقش مارتا بهترین بازیگر زنی است که می توانستیم انتخاب کنیم. البته «بچه آهو» از ماه ها پیش توجه من را به خود جلب کرده بود و قبل از نوشتن فیلمنامه به دنبال نام او بودم. او نقش مارتا را با ناز، آسیب پذیری، ترس و عصبانیت بازی می کرد و همه این احساسات را به یکباره به نمایش می گذاشت. ما نمی توانستیم خوش شانس تر باشیم.

ما در زمانی زندگی می کنیم که همه سعی می کنند کامل باشند. در این میان جالب است که یکی دستش را بلند می کند و می گوید: چندتا اشتباه کردم. در سال 2019 می خواستم نسخه ای از این سریال را بسازم که در آن حالم خوب باشد و همه چیز به ویژگی های خوب من برگردد. اما من احساس ریا کردم. لحظه ای که شروع به خلق هنر از نقطه ای می کنید که در آن دروغ می گویید، فکر نمی کنم هنر خوبی ساخته شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا