اخبار روز

خبر وزیر اقتصاد در مورد افزایش حقوق در سال 1403!

وزیر اقتصاد از افزایش ۱۸ درصدی در حقوق کارکنان در لایحه بودجه ۱۴۰۳ اطلاع رسانی کرد.

به گزارش ریمینو به نقل از خبرآنلاین: احسان خاندوزی امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران گفت: امروز آخرین روز آبان ماه لایحه بودجه با نامه رئیس جمهور تقدیم مجلس می شود.

وی افزود: مهمترین اتفاقی که در هفته های اخیر بخش بزرگی از جلسات هیات کارشناسی و کابینه دولت را به خود اختصاص داد، تدوین و تصویب نهایی لایحه بودجه 1403 مورد نیاز دولت با توجه به تغییر قوانین بود. رویه مجلس: لایحه بودجه را در دو مرحله با دو هدف تهیه و در ابتدا کلیات و جداول اصلی و همچنین قوانین مهم دخل و خرج را تهیه کنید. آبان ماه برای ارسال؛ وی همچنین با توجه به اینکه مجلس زمان زیادی را برای تصویب قانون برنامه هفتم صرف کرده بود، خواستار تعویق شد تا برنامه هفتم تخصیص یابد و سپس بودجه در دستور کار مجلس قرار گیرد.

به گفته خندوی، ناهماهنگی بودجه، انرژی، بانک‌ها و صندوق‌های بازنشستگی بارها از سوی رئیس‌جمهور به‌عنوان یکی از موضوعات کلیدی مطرح شده است و هدف آن کاهش تناقض بودجه سال آینده با ارقام واقعی با هدف است. ایجاد انضباط مالی و اجتناب از درآمد غیر واقعی.

به گفته خاندوزی، جهت اول، انضباط مالی است که شامل تحقق درآمدها می شود، در حالی که با توجه به افزایش سطح درآمد پایدار دولت و نسبت درآمدهای پایدار به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و درآمد دولت از صادرات نفت به سال 1403 متراکم شده است. کمتر از رقم مصوب در بودجه سال جاری

وی افزود: در راستای انضباط بودجه سال آینده، با هدف کلی رشد اقتصادی و مهار تورم که در دستور کار دولت در سال جاری است، لایحه تهیه شده و رشد کل دولت در سال 1403 18 افزایش یافته است. درصد نسبت به سال جاری و دولت تلاش می کند در برخی موارد کمترین میزان نیاز هزینه ای را داشته باشد، افزایش داشته باشد و برخی ارقام که اندکی بیشتر از عملکرد مصوب در بودجه سال جاری بوده است. در سال 1403 به حالت تعلیق درآمدند و بودجه شاهانه در راستای نظم و انضباط و با هدف کمک به تعادل و تامین تعادل مالی دولت و رشد بخش غیردولتی و مهار تورم مورد استفاده قرار گرفت. .

وی بیان کرد: برخلاف این درآمد، تلاش شده تا هزینه های جاری و عمرانی به گونه ای مدیریت شود که کمترین اختلاف ایجاد شود و با افزایش 18 درصدی ضریب حقوق کارکنان و 20 درصدی افزایش ضریب حقوقی. بازنشستگان، کسری‌های احتمالی و تورم سال را می‌توان کاهش و آینده را کاهش داد تا مسیر کنترل تورم ادامه یابد.

خاندوزی افزود: نتایج صورت های مالی شرکت های دولتی و خروج آنها از اتاق تاریک اقتصاد را شاهد هستیم. در حوزه بنگاه های دولتی نیز تعداد شرکت های دولتی را داریم که در سال جاری تقریباً 1000 شرکت صورت های مالی خود را منتشر کرده اند. انتظار داریم تا پایان سال رکورد بی‌سابقه 2000 صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی و بخش دولتی را در کدال منتشر کنیم و بانک‌های دولتی و شرکت‌های تابعه دولت اینگونه هستند.

وی افزود: نتایج صورت های مالی شرکت های دولتی و خروج آنها از اتاق تاریک اقتصاد را شاهد هستیم. در حوزه بنگاه های دولتی نیز تعداد شرکت های دولتی را داریم که در سال جاری تقریباً 1000 شرکت صورت های مالی خود را منتشر کرده اند. انتظار داریم تا پایان سال رکورد بی‌سابقه 2000 صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی و بخش دولتی را در کدال منتشر کنیم و بانک‌های دولتی و شرکت‌های تابعه دولت اینگونه هستند.

خاندوزی گفت: در مورد بانک های دولتی، از مجموع 12 بانکی که دولت سهامدار آنها است، یک بانک در سال 1396 سود خالص گزارش کرده است و بقیه بانک های دولتی در عملکرد خود زیان داشته اند. مقعد در سال، تمام بانک های دولتی به جز Uno سودآور شدند و ما انتظار داریم که بانک باقی مانده نیز تا پایان سال جاری سقوط کند.

وی افزود: زیان خالص این بانک ها در سال 1400 معادل 5500 میلیارد تومان بوده که در پایان سال گذشته به حدود 75 میلیارد تومان سود خالص رسیده است که نشان دهنده بهبود شاخص های عملکرد، مدیریت منضبط و کاهش ضایعات است. . .

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: در مورد سایر بنگاه های دولتی نیز اصرار دو ساله دولت منجر به اصلاح عملکرد بنگاه ها شده است و از مجموع 289 بنگاه دولتی که صورت های مالی منتشر کرده اند، 183 بنگاه افزایش خود را داشته اند. سود نسبت به سال گذشته در حالی که 48 شرکت زیان دیده بودند، 123 شرکت زیان انباشته خود را که زیان سال های گذشته بود کاهش یا به صفر رساندند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا