اخبار روز

صادق خان برای سومین بار شهردار لندن شد

به گزارش بازتاب آنلاین، خان که از سال 2016 کرسی شهردار لندن را در اختیار داشت، توانست با غلبه بر سوزان هال از حزب محافظه کار، 43 درصد آرا را به دست آورد و برای 4 سال دیگر پست شهردار لندن را به دست آورد.

این اولین بار است که شهردار لندن برای سه دوره متوالی انتخاب می شود. شایان ذکر است که این سمت در سال 2000 ایجاد شد و اولین کرسی آن به “کن لیوینگستون” از حزب کارگر رسید. هشت سال بعد، در سال 2008، بوریس جانسون برای پست شهردار لندن نامزد شد و سپس صادق خان انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، خان به دلیل مسلمان بودن در جوامع اسلامی طرفدارانی دارد. مواضع ضد امپریالیستی او همچنین در میان گروه های حقوق بشری، به ویژه در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، طرفدارانی را برای او به همراه داشته است.

اما سیاست های سختگیرانه او در مقابله با تغییرات اقلیمی با اعتراض گسترده مواجه شد. تابستان گذشته او طرحی را برای حذف خودروهای قدیمی از خیابان‌های شهر اجرا کرد و ده‌ها هزار راننده را به اصطلاح عابر پیاده کرد یا با جریمه‌های سنگین مواجه شد.

بر اساس طرح موسوم به یولز، اکثر خودروهای بنزینی و ون های تولید شده قبل از سال 2006 و همچنین خودروهای دیزلی تولید شده قبل از سال 2015 با جریمه روزانه 12.5 پوندی (حدود 16 دلار) روبرو می شوند.

این طرح برای اولین بار در مرکز لندن در سال 2019 اجرا شد. در سال 2021، به حومه های داخلی شهر گسترش یافت و از تابستان گذشته، تمام لندن، از جمله حومه، جایی که بیش از نیمی از جمعیت 9 میلیونی شهر در آن زندگی می کنند، را پوشش داده است.

بر اساس گزارش ها، حدود 700 هزار خودرو استانداردهای طرح یولز را نداشتند و رانندگان این خودروها در شرایط بحران اقتصادی و معیشتی در انگلیس مجبور به تعویض خودروی خود شدند.

دو سال پیش، «خان» به گسترش طرح یولز به کل لندن رأی داد و 60 درصد مردم مخالف آن بودند. وی مدعی شد که در آرا تقلب شده است و اعلام کرد که علیرغم مخالفت دولت، در راستای وظیفه خود برای رسیدگی به تغییرات اقلیمی، این طرح را ادامه خواهد داد.

آمارها نشان می دهد که اجرای پروژه یولز در مناطق مرکزی لندن در سال های اخیر میلیون ها پوند سود مالی برای شورای شهر لندن به همراه داشته است و این نسخه نشان دهنده حسن نیت پروژه “صادق خان” در شرایطی است که دارد. تردید وجود دارد که سیستم حمل و نقل لندن با کمبود بودجه و اعتراضات گسترده مواجه است.

آمارهای رسمی نشان می دهد که شهر لندن تنها در سال گذشته 224 میلیون پوند درآمد از اجرای این طرح به جیب زده است. حدود یک سوم این مبلغ از جریمه و مابقی از هزینه های روزانه ترافیک رانندگان تامین شده است.

سوزان هال، مخالف خان، گفت که طرح یولز منصفانه نیست و او این طرح را لغو کرده و دیگر سیاست های سخت علیه رانندگان را از روز اول آغاز به کار کاهش خواهد داد. اما او سومین نماینده حزب محافظه کار است که در 8 سال گذشته به خان شکست خورده است.

310310

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا