اخبار خودرو

دیپال G318 معرفی شد ؛ شاسی بلندی آفرودی چانگان با قیمت 2.5 میلیارد تومان

دیپال در کنفرانس اختصاصی خود از مدل جدیدی رونمایی کرد. این خودرو G318 نام دارد و در رده SUV های آفرود قرار می گیرد.

دیپال G318 سومین مدل از برند جدید چانگان هستند. نام این خودروی جدید از بزرگراهی اقتباس شده است که شانگهای را به شهر ژانگمو، واقع در مرز چین و نپال متصل می کند. این بزرگراه در استان سیچوان و تبت از مناطقی می گذرد که مناظر شگفت انگیز و بافت جغرافیایی دشواری دارند. در واقع دلیل انتخاب نام محصول جدید دیپال به همین دلیل است و مشتریان چینی با شنیدن آن یاد مناطق دوردست و مسیرهای خارج از جاده می افتند.

Dipal G318 معرفی شد; SUV آفرود چانگان با قیمت 2.5 میلیارد تومان

طراحی بیرونی مکعبی شکل در Dipal G318

طراحی بیرونی دیپال جی 318 به گونه ای است که راننده را به رفتن به مسیرهای خارج از جاده ترغیب می کند! نکته جالب اینکه در مراسم رونمایی کلیپی پخش شد که در آن این SUV جدید توانسته از شیب 60 درصدی بالا برود.

Dipal G318 بدنه ای مکعبی دارد و برخی از جزئیات آن یادآور خودروهای SUV معروف بین المللی است. در نمای جلو چراغ های اصلی در قابی با حاشیه ای شبیه حرف C قرار گرفته اند.گریل جلویی این خودرو از یک پنل صاف و بدون سوراخ تشکیل شده و سپر آن ساختاری مستحکم دارد.

Dipal G318 معرفی شد; SUV آفرود چانگان با قیمت 2.5 میلیارد تومان

در نمای جانبی دیپال جی 318 محافظ های پلاستیکی به کار رفته در لبه گلگیرها و پایین درب ها بسیار ضخیم بوده و کاملا جلب توجه می کند. استفاده از رنگ مشکی برای ستون ها و چهارچوب درها باعث می شود سقف خودرو معلق به نظر برسد. دستگیره درهای این SUV آفرود به صورت کشویی طراحی شده است. البته این ویژگی در خودروهای تمام برقی که آیرودینامیک پیشرفته دارند کاربرد بیشتری دارد و در شاسی بلند مکعبی با ضریب درگ 0.35 نمی تواند از نظر آیرودینامیک چندان موثر باشد.

Dipal G318 معرفی شد; SUV آفرود چانگان با قیمت 2.5 میلیارد تومان

در نمای عقب وجود چرخ زاپاس اختیاری روی در صندوق عقب تاکید می کند که با خودروی آفرود روبرو هستیم. همانطور که انتظار می رفت، این درب روی یک لولای جانبی نصب شده و به سمت راست باز می شود. چراغ های این نما نیز شکلی شبیه حرف C دارند سپر عقب نیز مقاوم طراحی شده و میزبان چراغ های ثانویه است.

Dipal G318 معرفی شد; SUV آفرود چانگان با قیمت 2.5 میلیارد تومان

اگر به تصاویر موجود دقت کنید، می توانید به وجود پروژکتورهای سقفی و قفسه های سقفی پی ببرید. البته نسخه استاندارد این تجهیزات را ندارد و در صورت تمایل مشتریان باید با پرداخت مبلغ اضافی آن را از لیست آپشن ها انتخاب کنند. مشتریان Dipal G318 هفت رنگ مختلف بدنه را در مقابل خود دارند. در داخل کابین امکان انتخاب از بین سه رنگ برای آنها وجود خواهد داشت.

چانگان و رویه ای متفاوت

اگرچه چانگان بر قابلیت های آفرود دیپال G318 تاکید دارد، اما برخلاف رقبای مستقیم خود، این خودرو از شاسی مستقل از بدنه استفاده نمی کند. این یک نکته منفی محسوب می شود، زیرا شاسی مستقل از بدنه استحکام سازه را افزایش می دهد. با وجود این، چانگان از قدرت پیچشی G318 ابراز خوشحالی می کند و اصرار دارد که خریداران باید با آن راحت باشند.

Dipal G318 معرفی شد; SUV آفرود چانگان با قیمت 2.5 میلیارد تومان

به منظور مقابله بهتر با شرایط و مسیرهای مختلف خارج از جاده، Dipal G318 به حالت‌های مختلف رانندگی مجهز شده است. زوایای ورود و خروج 27 و 31 درجه نیز اعتماد راننده را برای عبور از دست اندازها افزایش می دهد. این SUV چینی دارای حالت های خاصی برای سواری نرم و راحت در رانندگی روزانه است. بد نیست بدانید این خودرو از سیستم تعلیق بادی و سیستم مدیریت شاسی بهره می برد.

Dipal G318 معرفی شد; SUV آفرود چانگان با قیمت 2.5 میلیارد تومان

Dipal G318 دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 5010، 1985 و 1960 میلی متر است که شامل قفسه چمدان و چرخ زاپاس می شود. فاصله محوری آن 2880 میلی متر است. فضای بار این SUV 818 لیتر ظرفیت دارد. با تا زدن صندلی های عقب این رقم به 1747 میلی متر افزایش می یابد. این خودرو می تواند باری به وزن 1600 کیلوگرم را یدک بکشد.

بدون شک بارزترین ویژگی کابین Dipal G318 دو نمایشگر روی داشبورد است. صفحه نمایش مرکزی این خودرو دارای سایز 14.6 اینچ بوده و تقریبا تمامی امکانات توسط آن قابل کنترل و مدیریت است.

مشخصات فنی Dipal G318

موتور دیپال G318 شامل یک موتور 1.5 لیتری بنزینی است توربو و یک موتور الکتریکی موتور بنزینی که 148 اسب بخار قدرت دارد به عنوان ژنراتور برای شارژ باتری عمل می کند و نیروی آن به چرخ ها ارسال نمی شود. در این خودرو وظیفه تامین نیرو بر عهده موتور الکتریکی است که بر روی محور عقب نصب شده و توانایی تولید 248 اسب بخار قدرت را دارد. در نسخه دو چرخ محرک، یک موتور الکتریکی دیگر به محور جلو اضافه شده است. این موتور هم 175 هست اسب بخار نیرو تولید می کند. وزن این نسخه 2360 کیلوگرم و صفر تا صد آن 6.3 ثانیه است.

Dipal G318 معرفی شد; SUV آفرود چانگان با قیمت 2.5 میلیارد تومان

دیپال G318 در حالت تمام الکتریکی و مطابق با استاندارد چینی CLTC می تواند تا 190 کیلومتر را طی کند. این رقم طبق استاندارد WLTC برابر با 155 کیلومتر است.

قیمت و زمان تحویل

فروش دیپال G318 از سه ماهه دوم سال جاری آغاز خواهد شد. پیش بینی می شود قیمت این SUV جدید حدود 300 هزار یوان یا 2.5 میلیارد تومان باشد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا