اخبار روز

توقف تورهای گردشگری غیرمجاز استان مرکزی در کلانتری فتا

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی: تورهای گردشگری غیرمجاز دفتر فیزیکی در استان ندارند و فعالیت آنها به صورت آنلاین و شبکه های اجتماعی انجام می شود و لازم است برخورد شود. با آنها توسط پلیس فتا.

معاون گردشگری اداره کل میراث، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان برخورد جدی می شود.

مسعود فرخی گفت: افراد یا گروه‌هایی که به صورت غیرقانونی تورهای کلوپ سافاری را انجام می‌دهند از طریق اداره حقوقی به پلیس فتا معرفی می‌شوند.

وی گفت: پیگیری قضایی و شکایت از افراد تورهای غیرمجاز انجام می شود و افرادی که تورهای غیرمجاز انجام می دهند به پلیس فتا معرفی می شوند تا صفحات اینترنتی و شماره تماس تبلیغاتی خود را مسدود کنند و این افراد به پلیس فتا معرفی شوند. پلیس در اماکن عمومی با هدف بستن فضاهای تبلیغاتی از جمله اقدامات این اداره کل برای جلوگیری از تورهای بدون مجوز قانونی است، گفت: تحت عنوان کارگروه ایمنی گردشگران تاکنون سه جلسه تشکیل شده است. برگزار می شود که شامل بخش ها و نهادهای قضایی، انتظامی، نظارتی و مرتبط می شود.

وی تصریح کرد: تورهای گردشگری غیرمجاز فاقد دفتر فیزیکی در استان هستند و فعالیت آنها به صورت آنلاین و شبکه های اجتماعی انجام می شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

به گزارش ایسنا، فرخی به نقل از اداره کل میراث فرهنگی استان، با بیان اینکه مسئولان برگزاری تورهای غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند، یادآور شد: این نوع تورها پوشش بیمه ای برای گردشگران ارائه نمی کنند و اگر برای مسافران وجود داشته باشد. خطر آسیب دیدگی در حین رانندگی است. هیچ کس مسئولیت این را نمی پذیرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا