دانستنی ها

با مصرف این میوه لاغر شوید

این میوه روشی ساده و طبیعی را برای حفظ بینایی افراد با افزایش سن ارائه می دهد.

فواید انگور برای بدن

سلامت قلب

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب ام، دی انگور منبع خوبی از پتاسیم است، ماده معدنی که به تعادل مایعات در بدن شما کمک می کند. دریافت پتاسیم کافی ممکن است به کاهش فشار خون بالا و کاهش خطر بیماری قلبی و سکته کمک کند. اکثر مردم به اندازه کافی از این ماده مغذی دریافت نمی کنند، بنابراین خوردن انگور می تواند این شکاف را پر کند.

سلامت پوست و مو

دانه های انگور سرشار از ویتامین E هستند که پوست شما را صاف و مرطوب نگه می دارد. علاوه بر این، سایر ترکیبات موجود در انگور ممکن است به جلوگیری از آکنه و افزایش جریان خون در پوست سر برای داشتن موهای سالم‌تر کمک کند.

کاهش وزن

به نظر می رسد یک ترکیب طبیعی در انگور ذخیره چربی را برای سلول های شما سخت تر می کند. همچنین می تواند به تجزیه سریعتر سلول های چربی در بدن شما کمک کند. مراقب باشید زیاد از این میوه خوشمزه نخورید. یک وعده باید 1/2 فنجان یا حدود 16 انگور باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

ترکیبی به نام رسوراترول موجود در انگور ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. همچنین ممکن است رزوراترول را در محصولاتی برای کمک به بهبود زخم ها یا جلوگیری از عفونت های باکتریایی در آینده مشاهده کنید.

سلامت مغز

رسوراترول موجود در انگور، تخریب سلولی را که به طور طبیعی با افزایش سن رخ می دهد، کند می کند. در نتیجه می تواند از تشکیل پلاک های مضر در مغز جلوگیری کرده و عملکرد آن را کند کند.

رفع یبوست

محتوای بالای آب موجود در انگور می‌تواند به عملکرد روان‌تر دستگاه گوارش شما کمک کند. انگور همچنین سرشار از فیبر نامحلول است که می تواند منجر به شل شدن مدفوع شود.

خواب بهتر

پوست انگور سرشار از ملاتونین است، ماده شیمیایی که ممکن است خواب شما را بهبود بخشد. مطالعات نشان می دهد ملاتونین باعث کاهش جت لگ و بی خوابی می شود و ممکن است به تعادل خلق و خوی شما کمک کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا