دانستنی ها

اگر حوصله این غذاها را ندارید، مراقب خودتان باشید

کارشناسان بر اساس غذاهایی که میل می کنید به شما می گویند بدن شما به چه چیزی نیاز دارد.

به گزارش روزیاتو، اشتها اغلب شدید و حتی غیرقابل کنترل است، اما به گفته متخصصان تغذیه، میل به خوردن برخی مواد غذایی می تواند ناشی از کمبود مواد مغذی در بدن باشد و آن را تهدید کند.

به عنوان مثال، گفته می شود که میل شدید به شکلات ممکن است نشانه کمبود منیزیم باشد. منیزیم یک ماده مهم برای بدن است که به تنظیم عملکرد عضلات، سطح قند و فشار خون کمک می کند. در این موارد باید به خوردن آجیل و سبزیجات فکر کنید. کمبود پروتئین و نیتروژن نیز باعث میل به نان و ماکارونی می شود و برای رفع این مشکل باید از گوشت قرمز، لوبیا و ماهی چرب استفاده کنید.

هوس خوردن غذاهای شیرین نیز می تواند ناشی از کمبود کروم و فسفر در بدن شما باشد. در این صورت باید غذاهای غنی از کروم، کربوهیدرات و چربی مصرف کنید، زیرا این ماده برای تامین انرژی و ترمیم سلول های متابولیک سالم بدن ضروری است. . کمبود این مواد را می توان با خوردن مرغ، پنیر، انگور، سیب زمینی و تخم مرغ جبران کرد.

هوس خوردن غذاهای چرب یا سرخ شده نشان می دهد که بدن شما کلسیم کمی دارد. می توانید این کلسیم را با عدس، شیر و پنیر جبران کنید. کمبود کلسیم در بدن می تواند مشکلاتی مانند شکنندگی و شل شدن استخوان ها را ایجاد کند.

کمبود کلرید و سیلیکون نیز با میل به غذاهای شور مانند چیپس و سایر تنقلات نمکی آشکار می شود که می توانید با ماهی های چرب آن را جبران کنید. کلرید یکی یکی از مهم ترین الکترولیت های خون در نظر گرفته می شود که به تعادل فشار خون و مقدار مایع داخل و خارج سلول ها کمک می کند. سیلیکون به همان اندازه برای سلامتی مهم است زیرا استخوان ها را تقویت می کند، رشد سلول های جدید در پوست، مو و ناخن ها را تحریک می کند و علائم پیری را کاهش می دهد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا