دانستنی ها

با این 5 صبحانه سریع وزن کم خواهید کرد

در دنیای امروز بسیاری از افراد به دلیل سبک زندگی ناسالم، عادات غذایی نادرست و عدم فعالیت بدنی با افزایش وزن دست و پنجه نرم می کنند که همگی منجر به چاقی و مشکلات جسمی مختلف می شود. کنترل وزن قبل از افزایش آن بسیار مهم است. بنابراین، تنظیم عادات صبحانه بسیار مهم است. غذاهای پر کالری به افزایش سریع وزن کمک می کنند، بنابراین ترکیب یک رژیم غذایی متعادل و ورزش همراه با گزینه های کم کالری برای کنترل وزن بسیار مهم است.

به گزارش همشهری آنلاین، در این مطلب درباره 5 دستور صبحانه کم کالری اما خوشمزه صحبت کردیم که می توانید در سفر کاهش وزن خود از آن لذت ببرید.

تست آووکادو

نان تست آووکادو یک گزینه سالم و کم کالری برای کاهش وزن و حفظ سلامتی است. یک تکه نان سبوس دار و نصف آووکادوی رسیده برای تهیه این غذای خوشمزه کافی است. ۱ قاشق چایخوری آبلیمو، مقداری نمک و فلفل سیاه و در صورت تمایل یک تخم مرغ آب پز را در ظرفی بریزید و همه مواد را با آووکادو خوب مخلوط کنید. سپس مواد آماده شده را روی نان بمالید و میل کنید. این خمیر آووکادو بدون تخم مرغ اضافه تنها 201 کالری دارد.

پودینگ دانه چیا

اگر می خواهید وزن کم کنید، این 5 صبحانه کم کالری معجزه می کنند

این غذای سالم و خوشمزه که از نظر طعم می تواند بر هر صبحانه یا دسری غلبه کند، تهیه آن نیز بسیار آسان است. برای تهیه 2 قاشق غذاخوری دانه چیا خیس شده از شب قبل، نصف لیوان شیر بادام شیرین نشده، یک چهارم قاشق چایخوری عصاره وانیل و نصف لیوان شاه توت به آن اضافه کنید و همه مواد را کاملا مخلوط کنید. پودینگ دانه چیا شما آماده است. این پودینگ تنها 170 کالری دارد.

کاسه اسموتی

اگر می خواهید وزن کم کنید، این 5 صبحانه کم کالری معجزه می کنند

برای تهیه یک کاسه اسموتی، 1/2 فنجان توت یخ زده، 1/2 موز، 1/2 فنجان اسفناج، 1/2 فنجان شیر بادام شیرین نشده و 1 قاشق غذاخوری دانه چیا خیس شده را در طول شب با هم ترکیب کنید. همه این مواد را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا خمیر اسموتی شود. سپس آن را در کاسه یا لیوان ریخته و با 1 قاشق غذاخوری گرانولا و تکه های میوه تازه تزئین کرده و به صورت تازه مصرف کنید. این اسموتی در مجموع 230 کالری دارد که می تواند به حفظ سلامتی شما کمک کند.

املت سبزیجات

اگر می خواهید وزن کم کنید، این 5 صبحانه کم کالری معجزه می کنند

برای تهیه املت سبزیجات، 2 تخم مرغ بزرگ را در یک کاسه بشکنید. یک چهارم فنجان فلفل دلمه ای خرد شده، یک چهارم فنجان گوجه فرنگی خرد شده، یک چهارم فنجان اسفناج خرد شده، یک قاشق چایخوری روغن زیتون را اضافه کنید و مخلوط کنید. وقتی خمیر آماده شد آن را در تابه نچسب بریزید و بپزید تا دو طرف آن طلایی شود. این املت حاوی 205 کالری است، فوق العاده سالم است و منبع انرژی فوری است.

پارفه ماست یونانی

اگر می خواهید وزن کم کنید، این 5 صبحانه کم کالری معجزه می کنند

برای تهیه پارفه ماست یونانی (یک دسر سرد به زبان فرانسوی) برای صبحانه، نصف فنجان ماست یونانی بدون چربی را انتخاب کنید، یک چهارم فنجان میوه تازه (به سلیقه خود انتخاب کنید)، 1 قاشق غذاخوری بادام یا خرد شده اضافه کنید. گردو و 1 قاشق چایخوری عسل و همه مواد را مخلوط کنید. این صبحانه 170 کالری دارد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا