دانستنی ها

ابتلا به نقرس و بیماری های قلبی با مصرف این نوشیدنی ها

اگرچه نوشیدنی های انرژی زا جزو محبوب ترین نوشیدنی ها هستند، اما این نوشیدنی ها برای سلامتی مناسب نیستند.

به گزارش ایسنا، نوشیدنی های انرژی زا به عنوان منبع انرژی تبلیغ می شوند و افرادی که در طول روز به انرژی بیشتری نیاز دارند از این نوشیدنی ها استفاده می کنند.

در حالی که گاهی اوقات نوشیدنی های انرژی زا با نوشیدنی های ورزشی اشتباه گرفته می شوند، نوشیدنی های انرژی زا با نوشیدنی های ورزشی متفاوت هستند.

نوشابه های انرژی زا حاوی حدود 40 گرم قند (ساکارز و گلوکز)، شیرین کننده های مصنوعی و حدود 200 میلی گرم کافئین هستند. مقدار کافئین موجود در نوشیدنی های انرژی زا معادل دو فنجان قهوه دم شده است.

به گفته دفتر توسعه تغذیه وزارت بهداشت، نوشیدن نوشیدنی‌های حاوی قند بالا می‌تواند منجر به افزایش وزن و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی عروقی و نقرس شود. با توجه به میزان قند و مواد محرک موجود در نوشیدنی‌های انرژی‌زا، نگرانی‌هایی وجود دارد که این نوشیدنی‌ها ممکن است برای نوجوانان و افراد دارای مشکلات سلامتی مضر و همچنین مفید باشند.

نوشابه انرژی زا می تواند توسط نوجوانان یا دانش آموزانی که تمام شب را برای امتحان بیدار می مانند یا توسط یک ورزشکار جوان قبل از یک مسابقه مهم استفاده شود. این نوشیدنی ها علاوه بر افزایش موقت انرژی، عوارضی مانند افزایش استرس، ایجاد رفتارهای تهاجمی مانند دعوا، افزایش فشار خون، افزایش خطر چاقی و دیابت نوع 2، کاهش کیفیت خواب و تحریک معده نیز دارند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا