دانستنی ها

این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید

در اینجا چهار مورد از مکمل هایی که باید بعد از 40 سالگی در رژیم غذایی خود بگنجانید آورده شده است:

1) امگا3

به گزارش بازتاب آنلاین، DHA و EPA اسیدهای چرب امگا 3 هستند که بیشتر در منابع دریایی مانند ماهی های چرب یافت می شوند. این مواد مغذی برای حفظ تری گلیسیرید و فشار خون در محدوده طبیعی ضروری هستند. مکمل های امگا 3 همچنین به بهبود عملکرد مغز و تقویت بینایی کمک می کنند.

۲) ویتامین D

سلامت استخوان برای زنان 40 ساله و بالاتر مهم است. ویتامین D یک ماده مغذی ضروری برای تراکم استخوان است. دریافت این ویتامین از طریق رژیم غذایی یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید امکان پذیر است. از مکمل های ویتامین D نیز می توان استفاده کرد. ویتامین D خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را به خصوص در زنان میانسال کاهش می دهد.

3)

کمبود آهن، با یا بدون کم خونی، شایع است و اغلب در زنان یائسه نادیده گرفته می شود. حتی اگر علائم کم خونی فقر آهن را ندارید، بهتر است سطح آهن خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سطح آهن و فریتین (شکل ذخیره آهن) پایین نیست.

4) کلاژن

تحقیقات نشان می دهد که مکمل های کلاژن به حفظ سلامت پوست و کاهش علائم پیری پوست به خصوص در میانسالی کمک می کند. علاوه بر این، مصرف کلاژن با افزایش مواد آلی در استخوان ها، نقش مهمی در سلامت استخوان ایفا می کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا