اخبار روز سینما

تصویر ایران از داعش در سریال حشاشین

به گزارش پی ام آپ به نقل از مهر، محمود گابرلو مجری، منتقد و کارشناس سینما در گفتگو با خبرنگار، از توقف پخش سریال «حشاشین» در تریبون های شبکه نمایش خانگی خبر داد. مهر پخش مجموعه تلویزیونی «حشاشین» که چندین قسمت از آن از پلتفرم های مختلف پخش می شد، ناگهان مسدود شد. ای کاش این حرکت مدبرانه و اصولی ساترا توسط تریبون های پخش کننده فیلم های مختلف در شبکه داخلی ایران زودتر قابل پیش بینی و جلوگیری بود.

حفظ منافع ملی و هویت ایرانی وظیفه هر قشری از جامعه با هر سلیقه و اندیشه و ایدئولوژی است. ساترا در بزنگاه حساس و استراتژیک عمل کرد و این را باید دست مریزاد نامید.

گابرلو خاطرنشان کرد: در شرایطی که شاهد پیشرفت چشمگیر اینترنت و فناوری ماهواره ای در تولید و پخش فیلم و سریال هستیم، طبیعتاً نمی توان از پخش فیلم ها و سریال های خارجی در سطح وسیع جلوگیری کرد. یا بر اساس نظریه ای که اخیراً مطرح شده است، پخش هر فیلم و سریالی از مجاری قانونی لازم است.» به ویژه در تجهیز ارتش انسانی، فکری، نظارتی و کنترلی. همچنین در جهان، ایران با هزاران مشکل حقوقی کپی رایت مواجه است که رعایت نمی شود.

مجری برنامه های سینمایی تلویزیونی در ادامه سخنان خود با تشریح راهکارهای پیشگیرانه چنین اتفاقاتی گفت: در این راستا بهترین راه حل تجهیز کارشناسان و صاحب نظران معتقد به آرمان ها در داخل تریبون هاست تا با آگاهی و دانش، حاملان این امر. راه راست راهنما و مؤثر خواهد بود. قبل از پخش سریال یا فیلم خارجی، درایت و عاقل بودن و تحقیق جامع در مورد فواید و مضرات آن اقدامی ضروری برای جلوگیری از تکرار چنین اشتباهی است.

وی در مورد سطح کیفی این سریال گفت: تکنیک سریال «حشاشین» ضعیف بود، اما احتمالا پخش می شد چون احساس می شد در مصر تصویربرداری شده و ظاهر سریال روایت تاریخی دقیقی را نشان می دهد. BT. نکته مهم در مورد این آثار این است که برخی از کشورهایی که در ساخت سریال ها و فیلم های تلویزیونی در مورد تبلیغ اسلام و مسلمین پیشگام بوده اند، شاید لایه های زیرین آن اثر در طول روایت های خود پر از خودخواهی و لجاجت نسبت به مسلمانان باشد. این کشور مسلمان دیگری است که منشأ اختلاف و تفرقه به ویژه در جهان تشیع و حتی به عنوان یک ملت و فرهنگ است. اما در اعماق بدن سازندگان این مجموعه های تلویزیونی سعی در ارائه تحلیلی اشتباه از ایدئولوژی تولیدی خود دارند که مبنای اصولی و منطقی ندارد و نفرت از ملت دیگری را به تصویر می کشد. روایت های متفاوت و متناقضی به خصوص در مورد شخصیت حسن صباح وجود دارد و فیلم های تولید شده نیز این نگاه را نشان می دهد، بنابراین باید نیت و انگیزه افرادی که این سریال را پخش می کنند و مهمتر از آن دوبله آن را بررسی کرد. . این کار را انجام دهید. .

این منتقد و کارشناس سینما افزود: موضوع سریال «حشاشین» تخریب ماهیت واقعی تفکر شیعی با نسبت دادن عملیات وحشیانه تروریستی و کشتار داعش به تاریخ پرافتخار ایران است که گویی ایرانیان شیعه هستند. منبع وحشت و ویرانی؛ بنابراین سکوت در برابر این دروغگویان ظلم بزرگی به تاریخ غنی ایرانیان سرشار از عشق و نیکوکاری است.

وی در پایان تاکید کرد: قبول داریم که در مدیریت ایران اختلاف نظر و تنش وجود دارد، اما دفاع از ملیت، دین و فرهنگ ایرانیان خط قرمز است. برخی از کشورهای مسلمان همسایه ظاهراً سعی می کنند خود را در اجرای اندیشه های اسلامی خود برتر ببینند و با انواع اختلافات سعی در اثبات این ادعا دارند، اما تعرض یا حذف افکار اساسی و صحیح شیعیان فایده ای ندارد. افکاری که در مورد عزت و اعتبار ایران وجود دارد، افکار عمومی را گمراه می کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا