دانستنی ها

این ۵ عادت بد غذایی و سلامت، دندان‌های شما را زرد میکند! | جزئیات

اگرچه استفاده از دهانشویه می‌تواند منجر به تازه و خوشبو شدن تنفس شما بشود، اما استفاده از دهانشویه‌های حاوی مواد شیمیایی تند ممکن است به کاهش درخشندگی و سفیدی دندان‌ها و لبخند شما آسیب بزند.

ترک نوشیدنی‌های گازدار و شیرین لطیفه‌ای است که به دندان‌های شما وارد می‌شود، اما اگر تصمیم به جایگزین کردن آن‌ها با آب گازدار بگیرید، همچنان ممکن است تاثیرات منفی روی دندان‌ها داشته باشد.

به گزارش پی ام آپ؛ اسید گازدار موجود در آب گازدار ممکن است آسیب جدی به دندان های شما وارد نکند، اما اگر نوشیدنی طعم دار باشد; از آنجایی که مواد افزودنی موجود در آن اسیدیته بالایی دارند، ممکن است باعث پوسیدگی مینای دندان شوند.

استفاده از سس سویا در غذا

استفاده از سس سویا از نظر طعم بسیار لذیذ است و به بهبود طعم غذا کمک می‌کند، اما باید به این نکته توجه داشت که استفاده بیش از حد ممکن استنشاق رنگی دندان‌ها را تغییر دهد و تدریجاً باعث زرد شدن آنها می‌شود. بنابراین، استفاده از سس سویا به میزان معقول و مراقبت از دندان‌ها بعد از مصرف آن می‌تواند کمک کننده باشد تا از اثرات نامطلوب جلوگیری شود.

استفاده از نوشیدنی های گرم

هیچ چیز بهتر از یک فنجان قهوه داغ در صبح نیست. شما نمی توانید انرژی خود را افزایش دهید و از آن لذت ببرید. اما از طرفی باعث تیره شدن دندان ها و تغییر رنگ آن ها می شود.

پوسیدگی دندان بر بقیه بدن تأثیر می گذارد

چای، قهوه و سایر نوشیدنی های حاوی بسیاری از رنگدانه ها؛ اگر آن را گرم بنوشید، در نهایت لکه هایی روی دندان های خود خواهید داشت. آنها همچنین مینای دندان شما را مستعد لکه شدن می کنند. حتی می تواند باعث ایجاد ترک های کوچک در دندان ها شود و آنها را حساس تر کند.

استفاده از دهانشویه های نادرست و نامناسب

استفاده از دهانشویه می‌تواند به تازگی و خوشبو شدن تنفس شما کمک کند، اما باید مواد شیمیایی خشن در دهانشویه‌ها را به دقت انتخاب کنید. برخی از دهانشویه‌ها، به خصوص کسانی که برای درمان بیماری‌های لثه استفاده می‌شوند، حاوی مواد مثل کلرهگزیدین گلوکونات هستند که ممکن است لکه‌هایی روی دندان‌ها ایجاد کنند. بنابراین، بهتر است قبل از استفاده از دهانشویه‌های حاوی مواد شیمیایی خاص، نصیحت دندانپزشک خود را دریافت کنید.

مسواک زدن سخت

اگرچه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای حفظ سلامت دندان ها و داشتن لبخندی زیبا بسیار مهم است. با این حال، اگر دندان های خود را خیلی سخت مسواک بزنید، ممکن است به مرور زمان این اتفاق بیفتد. مینای دندان شما فرسوده می شود و احتمالاً دندان های شما را حساس تر کرده و خطر پوسیدگی دندان را تا حد زیادی افزایش می دهد.

ننوشیدن آب کافی

مراقبت از هیدراته ماندن بدن یکی از بهترین اقداماتی است که می‌توانید برای بهبود سلامت عمومی خود انجام دهید. مصرف آب کافی در طول روز به حفظ سلامت دندان‌ها و سفیدی لبخند شما کمک می‌کند. آب می‌تواند مواد لکه‌دار باقی‌مانده روی دندان‌ها را شسته ببرد و آنها را برای مدت طولانی‌تری سفید نگه دارد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا