اخبار روز

قیمت گندم رو به کاهش و ارزان شدن است!/جزئیات

گندم یکی از محصولات استراتژیک در کالاها است. قیمت آن مبنای تعیین قیمت سایر کالاها می باشد لذا قیمت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

امروز 15 آبان 1402 هر تن گندم 570 دلار و 6 سنت (تا این لحظه) قیمت داشته که نسبت به روز گذشته 2 دلار و 2 سنت کاهش داشته است. پیش بینی می شود بیشترین قیمت گندم امروز در بازار به 573 دلار و 62 سنت برسد. این در حالی است که روز گذشته فروش هر تن گندم 572 دلار و 8 سنت ثبت شد.

البته حداقل قیمت 568.62 دلار نیز برای امروز قابل پیش بینی است. در زیر نمودار نوسان روزانه قیمت گندم را مشاهده می کنید.

گفتنی است، هر تن گندم در روزهای مشابه ماه قبل 569 دلار معامله شد که نسبت به قیمت امروز 0.28 درصد افزایش نشان می دهد. این رقم نسبت به قیمت گندم در 6 ماه گذشته کاهش بیش از 12 درصدی را نشان می دهد. در زیر نمودار نوسان هفتگی قیمت گندم را مشاهده می کنید.

همچنین بیشترین سقف ثبت شده برای گندم 1294 دلار و 4 سنت بوده که به ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ مربوط می‌شود.

سوال این است: آیا سرمایه گذاری در گندم سودآورتر از طلا است؟ پاسخ منفی است، زیرا طلا در یک ماه 7.06 درصد افزایش داشته است در حالی که گندم تنها 0.28 درصد افزایش یافته است.

آیا سرمایه گذاری در گندم در برابر دلار سودآور است؟ باز هم پاسخ منفی است زیرا در همین مدت یک ماهه قیمت دلار 1.96 درصد افزایش نشان می دهد در حالی که گندم بسیار کمتر از یک درصد است. در زیر نمودار نوسان ماهانه قیمت گندم را مشاهده می کنید.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا