اخبار روز

پیش بینی قیمت جهانی طلا / شوک ناگهانی برای فروشندگان اونس طلا

به گزارش بازتاب آنلاین، قیمت نقدی طلای جهانی در آستانه پایان معاملات هفتگی با افزایش قابل توجهی به بالاترین سطح 2360 دلار در هر اونس رسید.

تجارت نیوز در پیامی نوشت: قیمت جهانی طلا طی هفته گذشته با نوسانات شدیدی روبرو شد و در اکثر روزها بین 2300 تا 2330 دلار در نوسان بود.

این فلز گرانبها روز پنجشنبه افزایش یافت زیرا فعالان بازار دلار آمریکا را به دلیل امیدهای دوباره به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به فروش رساندند.

بانک های مرکزی برای کاهش نرخ بهره باز هستند

بانک مرکزی استرالیا (RBA) این هفته برای تصمیم گیری در مورد سیاست های پولی تشکیل جلسه داد. همانطور که به طور گسترده انتظار می رفت، بانک نرخ بهره رسمی رسمی (OCR) را بدون تغییر در 4.35 درصد قرار داد که بالاترین میزان در 12 سال گذشته است.

جالب است بدانید که علیرغم نگرانی سرمایه گذاران در مورد تغییر رویکرد به سمت سختگیری بیشتر، هیئت حکام بانک مرکزی استرالیا تغییر چندانی در توضیح تصمیم خود ایجاد نکرده است. RBA رویکرد سخت قبلی را در آخرین جلسه کنار گذاشت و از معرفی مجدد آن در ماه مه خودداری کرد.

با این حال، میشل بولاک، فرماندار RBA، تکرار کرد که اگر تورم، به‌ویژه در بخش خدمات، سرسختانه بالا بماند، سیاست‌گذاران آماده مداخله هستند.

بانک انگلستان (BoE) تصمیم سیاست پولی خود را اعلام کرد و نرخ بهره اصلی را بدون تغییر در 5.25 درصد گذاشت. همزمان با این اطلاعیه، بانک مرکزی گزارش سیاست پولی را منتشر کرد که حاوی نکات جالبی بود. پیش بینی های رشد اقتصادی به سمت بالا بازنگری شده است، در حالی که تورم اکنون تعدیل شده است.

پیش‌بینی‌های جدید نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی بریتانیا در سه ماهه دوم 0.2 درصد خواهد بود و در عرض یک سال به 0.9 درصد، سپس 1.2 درصد در سال 2026 و 1 درصد در سال 2027 افزایش می‌یابد.

این پیش بینی فرض می کند که تورم سالانه در دو سال به 1.9 درصد و در سه سال به 1.6 درصد خواهد رسید که کمتر از هدف بانک انگلستان برای 2 درصد است. در همین حال، حتی اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، اعلام کرده است که کاهش نرخ ممکن است شدیدتر از پیش بینی بازارها باشد.

در هر دو مورد، ارزهای محلی در برابر دلار آمریکا کاهش یافت و به دلار آمریکا شتابی تازه داد.

چرخش ناگهانی بازار با ارقام بیکاری آمریکا

با این حال، روز پنجشنبه زمانی که ایالات متحده ادعاهای اولیه بیکاری را برای هفته منتهی به 3 می منتشر کرد، تغییر کرد. تعداد اولیه مطالبات بیکاری با احتساب عوامل فصلی به 231000 نفر در هفته منتهی به 3 مه رسید که بالاترین میزان از نوامبر 2023 است.

فعالان بازار انتظار کاهش نرخ بهره را از نشست فدرال رزرو داشتند. این امر باعث فروش گسترده دلار شد. علیرغم خوش بینی بازار، تقاضا برای فلزات گرانبهای امن افزایش یافت.

معامله گران بر داده های تورم تمرکز می کنند

معامله گران در روزهای آینده بر تورم ایالات متحده تمرکز خواهند کرد. شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آوریل که انتظار می رود 0.3 درصد در ماه به ماه کاهش یابد (در مقابل 0.4 درصد در مارس)، و همچنین شاخص قیمت تولید کننده (PPI) منتشر خواهد شد.

اگرچه فدرال رزرو بر اساس معیارهای جایگزین تورم تصمیم گیری می کند، اما این داده ها تأثیر زیادی بر دلار آمریکا دارد. تقویم اقتصاد کلان ایالات متحده همچنین شامل خرده فروشی در همان ماه خواهد بود.

۲۱۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا