عمومی

فرمانده سابق کی‌یف: کی‌یف در حال برنامه‌ریزی برای «بازپس‌گیری» کریمه در سال 2023

به گزارش روسیا الیوم، یک فرمانده سابق اوکراینی به اکونومیست گفت که این عملیات برای سال 2023 برنامه ریزی شده بود، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

میخائیل زابرودسکی، فرمانده سابق حمله هوایی به این رسانه گفت که اگر ارتش قصد خود را در رسانه های اجتماعی یا تلویزیون اعلام کند، “هرگز به چیزی دست نخواهد یافت.” با این حال، او اعتراف کرد که عملیاتی که برای بازپس گیری شبه جزیره طراحی شده است، «حمله پیشانی بی معنی» نخواهد بود و با استفاده از ترکیبی از نیروهای زمینی، فرودهای دریایی، و حملات هوایی، از جمله استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین انجام می شود.

او گفت: «ما مردم را – و بارها – دوباره غافلگیر خواهیم کرد.

با این حال، زابرودسکی، که مدعی است به روند برنامه ریزی نظامی در کیف نزدیک است، تاکید کرد که هنوز نبردهای زیادی برای پیروزی وجود دارد تا اینکه ارتش بتواند یک چارچوب زمانی برای چنین حمله ای در نظر بگیرد.

کارشناسان نظامی هشدار داده‌اند که تلاش برای بازپس‌گیری اجباری کریمه یا سرزمین‌های جمهوری‌های دونباس، که اخیراً پس از برگزاری همه‌پرسی عمومی به روسیه پیوسته‌اند، می‌تواند برای کیف گران تمام شود و مسکو را به تشدید تشدید، شاید حتی به سمت استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی سوق دهد.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا