اخبار روز

کدام کشورها بیشترین زائر را دارند؟/ جدول


به گزارش مانیبان؛ هر ساله صدها هزار مسلمان در شهر مکه گرد هم می آیند و مهمترین زیارت مسلمانان را به جا می آورند. مناسک اصلی حج حدود یک هفته به طول می انجامد و در آن زمان صدها هزار مسلمان از کشورهای مختلف جهان به شهر مکه سفر می کنند.

سهمیه کشورها برای حج هر ساله بر اساس جمعیت مسلمانان ساکن در آن کشورها تعیین می شود. با این حال، عوامل دیگری نیز نقش دارند، زیرا اندونزی، پاکستان و هند به ترتیب بیشترین سهمیه را برای حج اختصاص داده اند.

هر ساله صدها هزار مسلمان در شهر مکه گرد هم می آیند و مهمترین زیارت مسلمانان را به جا می آورند. مناسک اصلی حج حدود یک هفته به طول می انجامد و در آن زمان صدها هزار مسلمان از کشورهای مختلف جهان به شهر مکه سفر می کنند.

عربستان سعودی هر سال سهمیه حج را بر اساس میانگین جمعیت مسلمانان ساکن در این کشورها اختصاص می دهد. به عبارت دیگر، هر چه تعداد مسلمانان ساکن در یک کشور بیشتر باشد، احتمال اینکه آن کشور از سهم بیشتری برخوردار شود، بیشتر می شود. با این حال، عوامل دیگری می تواند بر سهمیه یک کشور تأثیر بگذارد. نگاهی به سهمیه برخی کشورها نشان می دهد که سطح روابط دیپلماتیک با عربستان به عنوان کشور میزبان در تعیین این سهمیه در سال های اخیر تاثیری نداشته است.

در سال های اخیر بر اساس آمار عربستان، بیشترین تعداد زائران حج متعلق به اندونزی بوده است و سال گذشته پاکستان و هند به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.
























نام کشور شماره سهمیه حج (1402-2023)
1-اندونزی 221000 نفر
2. پاکستان ۱۸۰.۰۰۰
3. هند ۱۷۵.۰۲۵
4. بنگلادش ۱۲۷.۱۹۸
5-نیجریه 95.000
6. ایران ۸۷.۵۵۰
7. الجزایر 41.300
8. ترکیه ۳۷.۷۷۰
9. مصر ۳۵.۳۷۵
10. سودان ۳۲.۰۰۰
11. مالزی ۳۱.۶۰۰
12. روسیه ۲۵.۰۰۰
13. سوریه 22.500
14. اتیوپی ۱۹.۶۱۹
15. مراکش ۱۵.۳۹۲
16. عراق ۱۵.۲۵۲
17. امان ۱۴۰۰۰
18. افغانستان ۱۳.۵۸۲
19. سنگال ۱۲.۸۰۰
20. انگلستان ۱۲.۳۴۸


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا