اخبار روز

چینی ها حتی برای مهاجرت غیرقانونی به آمریکا خطر مرگ و تجاوز جنسی را به جان می خرند

روزنامه دنیای اختاز نوشت: بی ثباتی اقتصاد و همچنین محدودیت های روزافزون بر آزادی های فردی باعث شده است که چینی ها هر چه بیشتر به فکر خروج از کشور و مهاجرت به کشورهای دیگر بیفتند. حتی اگر مجبور شوند برای اجرای این ایده، سفری خطرناک و تهدید کننده زندگی به آمریکای لاتین داشته باشند.

از سال 2012، تعداد اتباع چینی متقاضی پناهندگی از ایالات متحده افزایش یافته و به بیش از 850000 نفر رسیده است.

تنها از اکتبر گذشته، حدود 10000 شهروند چینی در هنگام عبور غیرقانونی از مرز مکزیک و ورود به ایالات متحده دستگیر شده اند که بیشترین تعداد ثبت شده تا به امروز است. در واقع، مهاجران چینی سریع ترین گروه مهاجری هستند که در شش ماه گذشته به مرز جنوبی ایالات متحده رسیده اند.

این مهاجران مسافت زیادی از جمله هشت کشور آمریکای لاتین را طی می کنند تا به مرز جنوبی ایالات متحده برسند و در طول سفر خود با خطرات دائمی مانند سرقت، تجاوز جنسی و حتی مرگ مواجه می شوند. عبور از این مسیر برای مهاجران چینی که به تنهایی و بدون راهنما سفر می کنند حدود 5000 تا 7000 دلار هزینه دارد.

گروه های دیگری نیز وجود دارند که به قاچاقچیان مبالغ بیشتری، تا سقف 35000 دلار پرداخت می کنند تا آنها را به خاک آمریکا بیاورند.

توانایی پرداخت چنین مبالغ بالایی نشان می دهد که در حالی که برخی از این مهاجران از پیشینه طبقه کارگر هستند. اما بسیاری دیگر متعلق به طبقه متوسط ​​چین هستند.

افراد بازداشت شده در مرز شامل افرادی با مشاغل و پیشینه های مختلف از جمله صاحبان مشاغل کوچک، معلمان و دانش آموزان هستند.

کندی رشد اقتصادی چین که تقریباً سه سال پس از اعمال محدودیت‌های شدید برای مهار ویروس کرونا عمیق‌تر شده است، بسیاری از مردم را مجبور کرده برای یافتن فرصت‌های شغلی بهتر به کشور دیگری مهاجرت کنند. نرخ بیکاری جوانان شهری اخیراً به 20.4 درصد رسیده است که چهار برابر بیشتر از نرخ بیکاری کشور است و فرصت های شغلی محدودی را برای فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم می کند.

از سوی دیگر، صاحبان مشاغل کوچک به دلیل سیاست های سختگیرانه دولت در دوره کرونا و در نتیجه کاهش تقاضای مصرف کنندگان، متحمل خسارت قابل توجهی شده اند. علاوه بر این، محدودیت آزادی های اجتماعی و مذهبی یکی از عوامل اصلی مهاجرت است.

افزایش سریع مهاجرت غیرقانونی از دومین اقتصاد بزرگ جهان، با تصویر مثبتی که پکن می‌خواهد به جهان ارائه دهد، در تضاد است. در داخل کشور، مفهوم “رویای چینی” شهروندان را تشویق می کند تا در کنار رفاه جمعی و جوان سازی ملی، به دنبال آرزوهای شخصی خود باشند.

اما پس از سه سال تحمل اقدامات سختگیرانه دولت و قرنطینه گسترده، درصد قابل توجهی از مردم کشور از این چشم انداز ناراضی هستند که بار سنگینی بر اقتصاد کشور و سلامت روان مردم وارد کرده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا