اخبار روز سینما

توافق آزمایشی کارگردانان آمریکایی با تهیه کنندگان

پی ام آپ؛ انجمن کارگردانان آمریکا در مذاکرات خود با سازندگان به توافقی آزمایشی دست یافت.

به گزارش اسکرین، انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) اعلام کرد که به توافقی آزمایشی دست یافته و یک قرارداد 3 ساله جدید با اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) امضا کرده است.

اتحادیه گفت که این توافق “پیشرفت های قابل توجهی” در رشد بین المللی صنعت سرگرمی و “دستاوردهای قابل توجه” در حقوق کلیدی اقتصادی و خلاق به همراه خواهد داشت.

مفاد این توافقنامه آزمایشی در جلسه فوق العاده هیئت مدیره که قرار است فردا (سه شنبه) برگزار شود، ارائه می شود تا به تصویب برسد.

این در حالی است که کانون نویسندگان همچنان در اعتصاب است و معلوم نیست این توافق می تواند در شرایط آنها موثر باشد یا خیر. در واقع، کمیته چانه زنی انجمن نویسندگان پس از دستیابی به این توافق در یادداشتی به اعضای خود گفت که استراتژی «تفرقه بینداز و حکومت کن» تولیدکنندگان کارساز نخواهد بود.

اگرچه اعتصاب نویسندگان وارد دومین ماه خود شده است، اما سازندگان تلویزیون از چهارشنبه مذاکره برای عقد قرارداد جدید با انجمن بازیگران را آغاز خواهند کرد.

انجمن مدیران در مذاکرات خود به توافقاتی دست یافتند که شامل افزایش حقوق و مزایا می شود، از جمله افزایش 5 درصدی در سال اول قرارداد، 4 درصدی در سال دوم، 3.5 درصدی در سال سوم و 0.5 درصدی اضافی. برای تامین هزینه های جدید مرخصی والدین شما صاحب فرزند شده اید.

افزایش مشارکت در برنامه‌های پخش جهانی، توافق بر این که هوش مصنوعی یک شخص نیست و نمی‌تواند جایگزین وظایف انسانی شود، دستیاران کارگردان و مدیران صحنه در سود سهیم هستند، حمایت از حقوق خلاقانه، شرایط کار برای پروژه‌های نمایشی فیلمنامه‌شده در سرویس‌های استریم، ماه‌ها کار برای کارگردانان، قبل از شروع رسمی کار، افزایش حقوق مدیران برنامه های اپیزودیک، کاهش بی سابقه ساعت کاری دستیار کارگردان به مدت یک ساعت، تضمین امنیت و استخدام سرپرست برای این منظور و ممنوعیت استفاده از گلوله های جنگی صحنه از جمله مواد توافقنامه است.

جان آوانت، رئیس کمیته چانه زنی انجمن کارگردانان گفت: «ما به یک توافق واقعاً تاریخی دست یافتیم که برای همه کارگردانان، دستیاران کارگردان، مدیران تولید، دستیاران کارگردان و مدیران صحنه ملموس خواهد بود. در این مذاکرات، ما پیشرفت هایی در زمینه پرداخت، ایمنی، حقوق خلاقانه و حفظ تنوع، و همچنین تامین امنیت موضوعات کلیدی جدید مانند هوش مصنوعی داشتیم. این معامله بدون گرد هم آمدن اعضا ممکن نبود، و ما از حمایت قوی اعضای جامعه در سراسر صنعت سپاسگزاریم.

به گفته وی، این قرارداد تضمین می کند که هر یک از 19000 عضو این انجمن می توانند در موفقیتی که همه با هم می سازند سهیم باشند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا