اخبار روز

وزیر سابق جهاد در دولت رئیس جمهور؛ محکومیت قضایی شاکی از مرجع غذا!

عصر ایران با اعلام محکومیت جواد ساداتی نژاد وزیر سابق جهاد کشاورزی در دولت ابراهیم رئیسی به سه سال زندان (برای این پرونده). فنجان چای) بهتر است ابتدا نگاهی به سخنرانی او بیندازید شهریور 1400 (کمتر از 3 سال پیش) و در رای اعتمادی که در آن 8 محور اصلی وزارت جهاد کشاورزی در دولت مردمی و انقلابی ابراهیم رئیسی را به شرح زیر برشمرد:

1. مبارزه با فساد
2. از انحصار بپرهیزید
3. تعاونی ها را وارد میدان کنید
4. قدردانی از اتحادیه های کارگری
5. رواج وزارت
6. جلوگیری از زمین خواری
7. سامانه افشاگر برای گزارش فساد در بخش جهاد کشاورزی
8. مالکیت تمام زمین های کشاورزی و جشن

او دو روز بعد – سوم شهریور 1400 – با رأی 253 نماینده مجلس انقلاب، 27 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع، وزیر جهاد کشاورزی شد و علاوه بر وظایف وزارت کشاورزی سابق، سازمان منحله جهاد سازندگی نیز عهده دار شد. از وظایف وزارت بازرگانی سابق و مسئولیت توزیع استراتژیک مواد غذایی را بر عهده دارد

بعد از رسوایی چای دباش ساداتی نژاد در 22 فروردین 1402 برکنار شد و همزمان دو مسئول دیگر (رئیس سازمان برنامه و مدیرعامل صندوق نوآوری) نیز برکنار شدند، شاید برای این که توجه فقط به ساداتی نژاد معطوف نشود!

آنها در بیانیه نگفتند در مورد چیست و فقط گفتند که به کسی چک سفید نمی دهند و نیاز به ارزیابی است و تعمیرات رایج است یا می توانند مانند یک مربی فوتبال جایگزین بازیکنان شوند.

از سوی دیگر، سید جواد ساداتی نژاد که وعده دریافت مرجع غذا در خاورمیانه را داده بود، اکنون به جای اینکه ایران را مرجع غذا قرار دهد، توسط خود دادگاه محکوم شده است!

وزیر معزول و سابق دولت رئیس جمهور هم قول داده بود که ظرف چهار سال تمام زمین های کشاورزی را صاحب شود و جشن بگیرد، اما دو سال پیش برکنار شد چه برسد به اینکه بعد از چهار سال جشن بگیرد!

یکی دیگر از سخنان حکیمانه ایشان این بود که کشاورزی اقتصاد است و معیشت نیست. هیچ کدام یک تجارت نیست.

همچنین لازم به یادآوری است که زمانی که ساداتی نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی معرفی شد، ابراهیم رئیسی دانش و تخصص وی (نقطه عطفی در هیدرولوژی دانشگاه دولتی مسکو) را ستود و درباره انتظارات خود از وی گفت: «وزارت جهاد کشاورزی. ، بخش کشاورزی او خوب است اما بخش جهاد او ضعیف است و وزیرش باید جهاد خود را تقویت کند! مثل وزارت ورزش و جوانان که ورزشش خوب است و جوانانش باید توانمند شوند.»

خود ساداتی نژاد البته گفته است که رئیس جمهور از او خواسته است که محصولات ایرانی ارزان و باکیفیت تولید کند و احتمالا به همین دلیل به جای کمک به تولیدکنندگان چای شمال، 3 میلیارد دلار برای واردات چای اختصاص داده است!

سوابق او به عنوان رئیس گروه ملی مبارزه با بیابان زایی نامشخص است، اما این نوع اخراج نشان می دهد که تعاریف و توصیفات روز رای اعتماد چقدر کلیشه ای و کلیشه ای بوده است.

بد نیست در مورد وزیر معزول و محکوم به زندان بدانید:

در سال انقلاب 57 دانش آموز 6 ساله ابتدایی بود. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ساری، لیسانس را از دانشگاه ساری و فوق لیسانس را از دانشگاه تربیت مدرس گرفت و سپس به دانشگاه مسکو رفت و توانست اولین وزیر با مدرک از دانشگاه دولتی مسکو باشد. باید کار جهادی انجام دهد و تولید محصول را ارزان و با کیفیت و ایرانی کند.

طنز تلخی است که ادعا می کنند رهبری جهاد و وزیر جهاد به جرم فساد اداری برکنار و به سه سال زندان محکوم شده اند!

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا