عمومی

وزرای خارجه ناتو درباره اوکراین و چین گفتگو خواهند کرد

وزرای خارجه ناتو روز سه شنبه و چهارشنبه (29 تا 30 نوامبر 2022) در بخارست، رومانی دیدار خواهند کرد تا به جنگ اوکراین، حمایت ناتو از کیف و سایر شرکا، راه‌های تقویت انعطاف‌پذیری و چالش‌های چین بپردازند.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در پیش‌بینی این نشست گفت: «ناتو تا زمانی که طول بکشد در کنار اوکراین خواهد ایستاد. ما عقب نخواهیم نشست.»

وزرای خارجه ناتو در بخارست با همتای اوکراینی خود دیمیترو کولبا دیدار خواهند کرد تا در مورد فوری ترین نیازهای اوکراین گفتگو کنند.

استولتنبرگ گفت که از متفقین می‌خواهد از طریق بسته کمک جامع ناتو که شامل تحویل سوخت، تجهیزات پزشکی، تجهیزات زمستانی و پارازیت‌های هواپیماهای بدون سرنشین است، حمایت بیشتری ارائه کنند و افزود که ناتو به اوکراین کمک می‌کند تا از تجهیزات دوران شوروی به ناتوی مدرن منتقل شود. استانداردها، دکترین و آموزش در درازمدت.

دبیرکل سازمان ملل گفت: «جنگ در اوکراین وابستگی خطرناک ما به گاز روسیه را نشان داد.

وی افزود: ما باید ریسک ها را مدیریت کنیم، آسیب پذیری های خود را کاهش دهیم و انعطاف پذیری خود را افزایش دهیم.

وزرای خارجه بوسنی و هرزگوین، گرجستان و مولداوی در بخارست حضور خواهند داشت تا در مورد همکاری رو به رشد خود با ناتو گفتگو کنند.

دبیر کل سازمان ملل در پایان گفت که وزرای خارجه فنلاند و سوئد برای همه بحث‌ها در بخارست به این نشست خواهند پیوست. وی تاکید کرد که “زمان نهایی کردن روند الحاق آنها و استقبال از آنها به عنوان اعضای تمام عیار اتحادمان فرا رسیده است.”

MNA/PR


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا