اخبار روز

وزارت بهداشت مجوزی برای قلیان اکسیژن/سیگار الکترونیک ندارد

معاون وزیر بهداشت وزارت بهداشت: همه سیگارهای الکترونیکی که در کشور می بینیم قاچاق است. برای کالاهای قاچاق نمی توان استانداردی در نظر گرفت، بنابراین ممنوع است و وزارت بهداشت به شدت با استفاده از سیگار الکترونیکی مخالف است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه سیگارهای الکترونیکی مجوز تولید و واردات ندارند، گفت: وزارت بهداشت کار تحقیقاتی مرکز تحقیقات قلیان اکسیژنی را تایید کرده است.

به گزارش تسنیم، حسین فرشیدی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته ملی دخانیات در وزارت بهداشت اظهار داشت: تولید سیگار، دخانیات و مشتقات آن باید کاهش یابد. هیچ مجوز تولید و واردات سیگار الکترونیکی وجود ندارد، بنابراین تمام سیگارهای الکترونیکی که در کشور می بینیم قاچاق است. برای کالاهای قاچاق نمی توان استانداردی در نظر گرفت، بنابراین ممنوع است و وزارت بهداشت به شدت با استفاده از سیگار الکترونیکی مخالف است.

جهش در تولید؛ بهانه سازندگان تنباکو

وی با اشاره به لزوم افزایش قیمت سیگار در کشور افزود: همیشه در خصوص افزایش مالیات سیگار بهانه هایی وجود دارد که افزایش قیمت سیگار باعث افزایش قاچاق می شود و برخی مدعی هستند که این موضوع در شرایط افزایش قیمت است. شعار سال با افزایش تولید سیگار و تنباکو در تضاد است، در حالی که سیگار نوعی سم است و شعار سال برای تحریک تولید اقلام مضر نبوده است.

دفاع صریح وزارت بهداشت از لوله آب اکسیژن

معاون بهداشتی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی مبنی بر صدور مجوز قلیان های اکسیژنی از سوی وزارت بهداشت، پاسخ داد: سیگار و قلیان در کشور ما مصرف می شود اما قانون نتوانست جلوی مصرف قلیان را بگیرد. این تنباکوها در این راستا مرکز تحقیقات دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طرح قلیان اکسیژنی را به عنوان جایگزینی معرفی کرد که ضرری ندارد و می تواند مصرف دخانیات را کاهش دهد. یکی همچنین یک راه جایگزین برای کاهش مصرف دخانیات است و این طرح به عنوان نمونه در 10 استان راه اندازی شده است.

فرشیدی با ادعای اینکه همه موارد بر اساس استاندارد بوده و قلیان اکسیژنی آسیب جسمی و جسمی ندارد، مدعی شد: طبق گزارش اول، وزارت بهداشت کار مرکز تحقیقات را تایید کرده است. قلیان اکسیژن اعتیادآور نیست و یک کار جایگزین است، البته نمی توان گفت که می تواند همه مشکلات را حل کند و جایگزین سیگار شود. ما مطالعات را ادامه می دهیم و منتظر می مانیم تا مطالعه قلیان اکسیژن تکمیل شود تا ببینیم آیا می توان آن را به عنوان جایگزین کم خطر تایید و مجوز داد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا