اخبار روز

واشنگتن پست از همکاری سیا و اوکراین در قتل دختر اندیشمند روسی پرده برداشت!/جزئیات

به گفته منابع اوکراینی به واشنگتن پست، بمبی در یک محفظه مخفی در خودروی «داریا دوگینا» جاسازی شده بود و این بمب توسط زنی به همراه دختری 12 ساله قاچاق شده بود.

واشنگتن پست در مقاله خود می نویسد: این عملیات توسط سرویس امنیتی اوکراین (SBU) سازماندهی شده است. مقاماتی که جزئیات عملیات را فاش کردند، گفتند که بمب در یک قفس گربه جاسازی شده بود. مشکلی که قبلا فاش نشده بود.

«داریا دوگینا»  دختر الکساندر دوگین، کهنه کار و مفسر سیاسی روسی، در آگوست 2022 در یک انفجار مهیب خودرویش در نزدیکی مسکو جان باخت.

این روزنامه آمریکایی می گوید: به گفته مقامات فعلی و سابق اوکراین و آمریکا، این ماموریت شامل عوامل اوکراینی بوده و این ماموران با همکاری نزدیک با سازمان سیا تشکیل شده و زیر نظر همین سازمان آموزش دیده اند.

سیا هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده است.

سرویس امنیت فدرال روسیه که اصلی‌ترین سازمان اطلاعات داخلی این کشور محسوب می‌شود، دو روز پس از قتل دختر 29 ساله اعلام کرد که پرونده قتل او را حل کرده است و از یک “زن اوکراینی” به عنوان مظنون نام برد که چندین هفته دوگینا را تعقیب کرده بود. همچنین عامل  بمب گذاری بوده است که به طور خاص برای ترور او کار گذاشته شده بود، اما اوکراین دست داشتن او در قتل دوگینا را رد کرد.

داریا دوگینا، مفسر سیاسی، دختر پروفسور الکساندر دوگین بود. فیلسوفی که به‌خاطر دیدگاه‌های ضدغربی و نئو-اوراسیایی شناخته می‌شود. در طول دهه گذشته، رسانه های غربی بارها از الکساندر دوگین به عنوان یکی از «نیروهای محرک سیاست خارجی ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه یاد کرده اند. تلویزیون سی‌بی‌اس قبلاً او را «نظریه‌پرداز راست افراطی که پشت ایده‌های پوتین است» خوانده بود، در حالی که واشنگتن پست او را «نویسنده رمزآلود راست افراطی که به اندیشه‌های روسی پوتین شکل می‌دهد» می خواند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا