اخبار روز

هزینه پروژه مسکن ملی 10 میلیون توکن در هر متر است


به گزارش مانیبان، آرش صیادی امروز در بازدید خبرنگاران از پروژه های نهضت ملی مسکن شهر جدید پرند اظهار داشت: در طرح نهضت ملی مسکن مشارکت شهر جدید پرند 33 هزار و 500 خانوار است. . واحدهایی که در مراحل مختلف ساخت هستند. تعداد 3000 واحد مربوط به برنامه اقدام ملی است که از سال 1400 شروع شده است. خرداد در سال 1401 پروژه نهضت ملی مسکن آغاز شد.

وی افزود: بخشی از واحدهای مسکونی پرند آماده تحویل است اما به دلیل تکمیل نشدن زیرساخت ها از جمله آب و فاضلاب امکان تحویل وجود ندارد. در حال حاضر 4000 واحد در انتظار تحویل تسهیلاتی هستند که تابستان امسال به بهره برداری می رسد. 1700 تای آنها مربوط به نهضت ملی مسکن است.

جدید پرند مدیرعامل عمران شهر با اشاره به ثبت نام 220 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در پرند گفت: از این تعداد بیش از 80 هزار نفر واجد شرایط بودند. پس از دو نوبت الحاق زمین، در حال حاضر 33500 واحد در حال ساخت است و حدود 40000 واحد زمین برای ساخت باقی مانده است. یعنی زمینی معادل 1300 هکتار باید تامین شود. البته شهرک امتادیه با ظرفیت 11 هزار واحد در حال ساخت است اما در نهایت برای ساخت حدود 40 هزار واحد زمین کم داریم.

به گفته صیادی، تعداد متقاضیانی که واحدهای آنها تا تابستان آماده می شود، تقریباً 700 میلیون تومان است و هزینه ساخت واحدها با مشاعات، متری 10 میلیون تومان برآورد شده است.

مدیرعامل عمران شهر حدید پرند در تشریح هزینه ساخت واحدها گفت: تلاش وزارت راه و شهرسازی و دولت این است که قیمت نهضت ملی املاک را مدیریت و تقریباً یکسان کند. اما واقعیت این است که تورم با قیمت ها مطابقت ندارد. وزارت راه و شهرسازی برای کاهش هزینه ساخت، قیمت زمین خانه ها را حذف کرده است. البته به دلیل اینکه قراردادها منوط به تعدیل است، از متقاضیان نهضت ملی مسکن خواهشمندیم برای تسهیل درآمد خود اقدامات به موقع انجام دهند.

وی اعلام کرد: 800 واحد برای هنرمندان و خبرنگاران معرفی شده است که وزارت ارشاد در حال ساخت و در مرحله بتن ریزی است.

مدیرکل عمران شهر جدید پرند درباره واحدهای مسکونی خالی در این شهرستان گفت: سال گذشته 13 هزار واحد مسکونی خالی شناسایی و 10 هزار واحد برای اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی شد. البته احتمال وجود 3000 واحد خالی دیگر در این شهر جدید وجود دارد.

صیادی با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیرقانونی است، تصریح کرد: این امتیاز هویت قانونی ندارد و ممکن است افرادی که امتیاز دارند از آن خارج شوند. پس مردم باید بدانند که این قرارداد بسیار پر ریسک است و امکان از دست دادن تمام سرمایه شما وجود دارد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا