اخبار روز سینما

نویسنده مشهور درگذشت







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، «آلیس مونرو» نویسنده کانادایی و برنده جایزه نوبل ادبیات درگذشت.

آلیس مونرو، نویسنده کانادایی و برنده جایزه نوبل ادبیات که به خاطر داستان‌های کوتاهش به «چخوف کانادایی» ملقب شده بود، در سن ۹۲ سالگی درگذشت. خبر درگذشت برنده جایزه نوبل توسط سردبیر وی در روز سه شنبه 25 ام اعلام شد اردیبهشت ماه ماه» اعلام کرد.

آلیس مونرو که در روستایی انتاریو به دنیا آمد و بزرگ شد، از این محیط الهام گرفت و کار خود را با دقت زیادی بر روی شکنندگی و آسیب پذیری شرایط انسانی متمرکز کرد.

او در سال 2013 برنده جایزه نوبل ادبیات و در سال 2009 جایزه بوکر شد. دوست دیرینه اش دیوید استینز و آلیس مونرو، دبرا تریزمن، سردبیر نویسنده مشهور در سال های اخیر از زوال عقل رنج می برد. روزنامه های کانادایی نیز به نقل از خانواده خانم مونرو گفتند که او در خانه سالمندان انتاریو درگذشت.

آلیس مونرو در 10 جولای 1931 به دنیا آمد. پدرش دام و طیور پرورش می‌داد و مادرش در یک شهر کوچک انتاریو معلم بود. یکی او در مصاحبه هایش گفته بود که در ۱۱ سالگی تصمیم گرفت نویسنده شود و هیچ گاه در انتخاب این حرفه تردید نکرد.

پمونرو در آن مصاحبه افزود: شاید در نوشتن موفق شدم چون استعداد دیگری نداشتم. در خانه عادی بودم. کار متفاوت نبود کاری که من واقعاً دوست دارم انجام دهم. بنابراین برخلاف بسیاری از مردم، هیچ چیز دیگری در زندگی انتخابی من تداخل نداشت. “هر بار که به آن فکر می کنم، مانند جادو است.”

اولین داستان آلیس مونرو، “ابعاد یک سایه” در سال 1950 زمانی که او در دانشگاه وسترن تورنتو تحصیل می کرد منتشر شد.

مونرو سه بار جایزه ادبی فرماندار کل را دریافت کرد. 1967 برای داستان «رقص سایه‌های شاد»، 1978 برای داستان «فکر می‌کنی کی هستی» و 1986 برای داستان «پیشرفت عشق».

او همچنین برنده مهم ترین جایزه ادبی کانادا است. داستان های کوتاه او معمولاً در نشریات معروف و مهمی مانند نیویورکر و آتلانتیک منتشر شده است و آخرین مجموعه داستان او با عنوان زندگی عزیز در سال 2012 منتشر شد.

منتقدان این ویژگی آثار آلیس مونرو را که در مورد زنان و برای زنان می نوشت، اما بدون «زشتی» مردان تمجید کردند. او را به دلیل مضامین داستان‌ها و سبک نوشتاری‌اش، از جمله تکیه بر روایت برای توضیح وقایع داستان، با آنتون چخوف مقایسه می‌کنند.

برای اولین بار سینتیا اوزیک، داستان نویس روسی-آمریکایی، از روی علاقه و به یاد آنتون چخوف، نویسنده مشهور روسی قرن نوزدهم، به آلیس مونرو لقب چخوف ما را داد و این لقب در کانادا رایج شد. او را “چخوف ما” نامیدند.




آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا