اخبار روز

مشخص شدن معافیت مالیاتی کسبه در سال ۱۴۰۳!/جزئیات

نمایندگان مجلس شورای اسلامی معافیت مالیاتی ناظر بر درآمد ابرازی کسبه در سال ۱۴۰۳ را به ازای هر ۴۰ درصد افزایش درآمد ابرازی معیین کردند.


در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 کل کشور در قسمت درآمد، بند ب تبصره 6 این لایحه را به تصویب رساندند.

ب- در تبصره (7) ماده (105) و تبصره ماده (131) قانون مالیاتهای مستقیم بعد از عبارت «نسبت ده درصد (10%)» عبارت  «مازاد بر چهل درصد (۴۰%)»  اضافه می شود. معافیت مربوط به مواد فوق صرفاً در مورد درآمد مشمول مالیات اظهار شده سالهای 1402 و 1403 قابل اعمال است.

بر اساس تبصره ماده 105 قانون مالیات های مستقیم، به ازای هر ده درصد (10%) افزایش درآمد مشمول مالیات اظهاری اشخاص موضوع این ماده نسبت به درآمد اظهاری مشمول مالیات سال قبل آنها به شما تعلق می گیرد. یک درصد و حداکثر پنج واحد درصد از نرخ های مذکور کسر خواهد شد. شرط برخورداری از این تخفیف تسویه بدهی مالیاتی سال قبل و ارائه اظهارنامه مالیاتی سال جاری در مهلت اعلام شده از سوی سازمان امور مالیاتی است.

طبق تبصره ماده 131 قانون مالیات‌های مستقیم، به ازای هر ده درصد (10%) افزایش درآمد مشمول مالیات اظهاری اشخاص موضوع ماده 131 قانون مالیات‌های مستقیم نسبت به درآمد مشمول مالیات اظهار شده آنها از سال قبل،  یک واحد درصد و تا پنج واحد درصد کاهش می یابد. شرط برخورداری از این تخفیف تسویه بدهی مالیاتی سال قبل و ارائه اظهارنامه مربوطه در مهلت اعلام شده از سوی سازمان امور مالیاتی است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا