اخبار روز سینما

مطمئناً به سمت برخی از آداب و رسوم عجیب ایتالیا کشیده می شوید

در ایتالیا می توانید رسومی را ببینید که در هیچ کشور دیگری وجود ندارد. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به ۷ رسم عجیب ایتالیایی.

به گزارش پی ام اپ: وقتی صحبت از ایتالیا می شود، اولین چیزهایی که به ذهن می رسد عبارتند از: پاستا، پیتزا، خرید در یکی از پایتخت های مد جهان، میلان و مکان های تاریخی باشکوه؛ اما ایتالیا فقط این نیست. در این کشور می توانید آداب و رسومی را ببینید که در هیچ کشور دیگری وجود ندارد. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به ۷ رسم عجیب ایتالیایی.

1- مبلمان را از پنجره بیرون بیندازید

در شب سال نو، در برخی کشورها، مردم سعی می کنند کارهای ناتمام خود را تکمیل کنند، مثلاً برای کسانی که هنوز هدیه نخریده اند چیزی بخرند و غیره، اما ایتالیایی ها رسم عجیبی دارند: قابلمه، تابه و حتی مبلمان را پرت می کنند. کنار پنجره. این نماد خلاص شدن از چیزهای قدیمی و استقبال از چیزهای جدید است.

آداب و رسوم عجیب ایتالیا

2- جزیره نفرین شده گایولا

این جزیره که یکی از جزایر کوچک ناپل است بدون شک زیبا اما در عین حال ترسناک است. مردم محلی آن را به خاطر مرگ صاحبانش ملعون می خوانند. اولین ساکن این جزیره که تنها زندگی می کرد، یک روز بدون هیچ توضیحی ناپدید شد. صاحب بعدی آن بر اثر سکته قلبی درگذشت و صاحب بعدی خودکشی کرد. اینها فقط سرنوشت برخی از صاحبان آنهاست. پس از این اتفاقات، این جزیره اکنون خالی از سکنه و متروک است.

3- بسیاری از میوه ها را قبل از خوردن پوست بگیرید

ایتالیایی ها معمولا میوه هایی مانند سیب، گلابی و هلو را با پوست نمی خورند. پوست این میوه ها را می گیرند. توجیه این امر این است که ایتالیایی ها دوست دارند غذای سالم بخورند و معتقدند آفت کش هایی که روی میوه ها استفاده می شود حتی پس از شستن میوه ها را به خوبی از بین نمی برد.

تخم مرغ بخور

4- ایتالیایی ها برای صبحانه تخم مرغ نمی خورند

به هر حال، نان و کره یکی از بهترین صبحانه های قابل تصور است، مگر اینکه ایتالیایی باشید… ایتالیایی ها چیزی شیرین مانند کورن فلکس یا کلوچه، میوه و اسپرسو را برای صبحانه ترجیح می دهند. ایتالیایی ها ضرب المثل معروفی دارند: “آیا برای صبحانه تخم مرغ می خواهید؟” برو لندن.”

آداب و رسوم عجیب ایتالیا

5- جزیره وحشتناک پوگلیا

این جزیره به دلیل تاریخ بسیار دیدنی اش به «جزیره ارواح» معروف است. بیش از 100 سال است که از این جزیره به عنوان محل قرنطینه بیماران طاعون استفاده می شود. اعتقاد بر این است که حدود 160000 نفر در این جزیره سوزانده شده اند. در حال حاضر بازدید از این جزیره برای گردشگران ممنوع است.

آداب و رسوم عجیب ایتالیا

6- عدد 17 نحس است

در حالی که در بسیاری از کشورها عدد 13 به عنوان یک عدد فرخنده در نظر گرفته می شود، برای ایتالیایی ها عدد 17 چنین قاعده ای دارد. زیرا با افزودن عدد رومی معادل 17 یعنی XVII از یک طرف به طرف دیگر می توان کلمه VIXI را ایجاد کرد که در لاتین به معنای “زندگی من به پایان رسی ایتالیایی ها حتی وقتی به سوپرمارکت می روند وضعیت خود را مدیریت می کنند ده است”. به همین دلیل است که برخی از هتل ها طبقه هفدهم ندارند.

7- ایتالیایی ها حتی وقتی به سوپرمارکت می روند وضعیت خود را مدیریت می کنند

در میلان، مهم نیست که در چه موقعیتی هستید یا در حال انجام چه کاری هستید. در هر صورت باید شیک پوش باشید. زنان ایتالیایی حتی زمانی که به سوپرمارکت می روند زیبا و جذاب به نظر می رسند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا